Eğitim Sen Adana Şubesi Demokratik Eğitim Kurultayı Cinsiyet Eşitliği Komisyonu yaptığı çalışmaları kamuoyuyla paylaştı.
Adana Eğitim Sen 5. Demokratik Eğitim Kurultayı (DEK) Eğitimde Cinsiyet Eşitliği Komisyonu üyesi kadın öğretmenler, "Okul kültürünün oluşumunda cinsiyetçi söylemlerin etkisi" konulu bir anket çalışması yaptı.
8 Mart Mitingi Örgütlenerek Direneceğiz, Direnerek Özgürleşeceğiz"
Yazan Eğitim-Sen Adana8 Mart Mart Adana Mitingine Eğitim Sen MYK Üyesi Betül KORKUT, BDP Milletvekili Emine Ayna ve SAnatçı Rojda'nın katılımıyla gerçekleştirildi,
Görünmeyen emeğin sahipleri, fabrikalarda, tarlalarda en ağır işlere koşulup emeğinin hakkını alamayanlar, emeği iki kat sömürülenler;
Yıllardır süren savaşın acılarını yüreklerine gömüp barışın türküsünü söyleyen kadınlar, kayıplarının izini sürmekten vazgeçmeyenler, Berfo Analar, Barış anneleri, dili, kimliği ve siyasi iradesi yok sayılanlar,
YAŞASIN KADIN DAYANIŞMASI, YAŞASIN ÖRGÜTLÜ MÜCADELEMİZ!
Yazan Eğitim-Sen AdanaEmeği yok sayılanlar, daha çok çalışıp daha az kazananlar, namus bahanesiyle katledilenler, fabrikalarda diri diri yakılanlar, üç kuruş için kamyon kasalarında tarlalara taşınanlar, tecavüze, tacize uğrayıp, susmaya mahkûm edilenler, dili, kimliği ve siyasi iradesi yok sayılanlar, Türk, Kürt, Arap, Ermeni, Çerkez kadınlar, MERHABA!
8 MART‘TA
KAPİTALİZME, ERKEK EGEMENLİĞİNE, GERİCİLİĞE, SÖMÜRÜYE, GÜVENCESİZLİĞE, ŞİDDETE ve SAVAŞA KARŞI
DİRENİŞİMİZİ ve DAYANIŞMAYI SÜRDÜRÜYOR
MÜCADELEMİZİ BÜYÜTÜYORUZ!
8 Mart 1857 tarihinde ABD‘nin New-York kentinde 40 bin dokuma işçisinin daha iyi çalışma koşulları ve eşit işe eşit ücret istemiyle bir tekstil fabrikasında başlattığı mücadelenin ve bu mücadele sonucunda polisin işçilere saldırarak çoğu kadın 129 işçinin hayatını kaybetmesinin anısına, dünyanın her yerinde ve ülkemizde daha iyi bir dünya özlemi taşıyan kadınların hak arama mücadelesinin günüdür.
Basına ve Kamuoyuna
1857 yılında New York’lu 40 bin dokuma işçisi kadının çalışma saatlerinin azaltılması ve daha iyi çalışma koşulları için eşit işe eşit ücret talebiyle başlattığı mücadele sermaye tarafından 129 kadın katledilerek bastırıldı. İşte bu mücadelenin bir eseri olarak günümüze miras kalan 8 Mart'ı her yıl daha güçlü, daha örgütlü olarak kutluyoruz.
KESK ‘Lİ KADINLAR 8 MART İÇİN DAYANIŞMA KAHVALTISINDA BULUŞTU
Yazan Eğitim-Sen AdanaAdana KESK kadın komisyonu üyesi kadınlar 2 Mart cumartesi Çamlık Kefe’de “güvencesizliğe, savaşa, şiddete cins ayrımcılığına karşı 8 Mart’ta hizmet üretmiyoruz, alanlardayız!”şiarıyla kadın dayanışma kahvaltısı düzenlediler. Yaklaşık 250 kadın emekçinin
Adana Kadın Platformu olarak Bu 8 Mart’ta da alanlardayız. Kadına yönelik şiddete, eşitsizliğe, taciz ve tecavüze, heteroseksizme, militarizme karşı seslerimizi birleştirerek alanlarda olacağız.
KADINA YÖNELİK ŞİDDET SON BULUNCAYA DEK MÜCADELEDEYİZ
Yazan Eğitim-Sen AdanaKadına yönelik şiddet, cinsiyete dayanan, fiziksel, cinsel, ruhsal hasarla sonuçlanma olasılığı bulunan, toplum içerisinde ya da özel yaşamında ona baskı uygulanması ve özgürlüklerinin keyfi olarak kısıtlanmasına neden olan her türlü
ÇALIŞMA YAŞAMINDA KADINA YÖNELİK ŞİDDET ANKET ANALİZ SONUÇLARI VE SEMİNERLERİ
Yazan Eğitim-Sen AdanaKadına yönelik şiddet dünyada en yaygın olan ancak yasal olarak en az tanınan insan hakları ihlalidir.. Tarihin her döneminde ve hemen hemen bütün toplumlarda kadına yönelik şiddet geleneksel yapı, aile ,medya ,hukuk din gibi iktidar mekanizmaları üzerinden normalleştirilen bir olgu haline gelmiştir. ., Kadına yönelik şiddet tüm dünyada
Dahası...
Okul Müdürü Olarak Görevlendirilecekler de Aranacak Şartlar
Okul Müdürü Olarak Görevlendirilecekler de Aranacak Şartlar. Yönetici görevlendirme yönetmeliği tamamlandı. Bakanlık yönetici görevlendirme yönetmeliği hakkında basına bilgi verdi. Okul müdürü görevlendirmelerinde hangi kriterler getirildi?
Müdür Olarak Görevlendirilecek Kişilerde Aranacak Şartlar
1- Müdür olarak görevlendirilecekler de aşağıdakilerden en az birisini taşıma özel şart olarak aranır.
a ) Asaleten müdür ve kurucu müdür olarak görev yapmış olmak ;
b) Müdür başyardımcısı ve müdür yardımcısı olarak ayrı ayrı veya toplamda en az iki yıl asaleten görev yapmış olmak ;
c) Müdür yetkili öğretmen olarak en az üç yıl görev yapmış olmak.
ç) Vekaleten veya geçici görevli olarak ayrı ayrı veya toplam en az iki yıl şube müdürlüğü ve daha üstü görevlerde bulunmuş olmak ;
d) Vekaleten veya geçici görevli olarak ayrı ayrı veya toplam en az üç yıl müdür , müdür başyardımcısı veya müdür yardımcısı olarak görev yapmış olmak ;
e ) Bu maddenin b , c, ç, ve d bentlerinde belirtilen görevlerde toplam en az üç yıl görev yapmış olmak ;
f) Bakanlığın eğitim ve öğretim hizmetleri sınıfı dışındaki şef veya daha üstü kadrolarda görev yapmış olmak ;
g ) Öğretmen olarak asaleten en az 8 yıl görev yapmış olmak ;
ğ ) Bu maddenin b,c,ç,d ve g bentlerinde belirtilen görevlerde toplam en az altı yıl görev yapmış olmak
BU MADDELERİN DIŞINDA 2011 YILINDA YAPILAN MÜDÜRLÜK SINAVINDA BAŞARILI OLAN VE ATAMASI YAPILMAYAN ADAYLARIN TAMAMI EK 1 ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRİLMEDEN MÜDÜRLÜK İÇİN SÖZLÜ MÜLAKATA ALINACAKLARDIR.
Yukarıda ki şartları taşıyan öğretmenler arasından ilde görevlendirme yapılacak müdürlük münhal normunun 3 katı aday sözlü sınav için çağırılacaktır. 2011 sınavını kazanan ve ataması yapılmayan adayların tamamı isterlerse sözlü sınava girebileceklerdir.
Sözlü sınava girmek için EK 1 değerlendirme formu üzerinden değerlendirme yapılacaktır.
Şimdi merak edilen EK 1 değerlendirme formu hakkında bilgiler verelim.
EK 1 DEĞERLENDİRME FORMUNDA NELER VAR
1- Ön lisans ve lisans eğitimin her bir yılı için 1 puan ;
2- Diğer alanlarda yüksek lisans için 3 puan ;
3- Yönetim alanında yüksek lisans için 5 puan ;
4- Diğer alanlara doktora için 8 puan ;
5- Yönetim alanında doktora için 10 puan ;
6- Teşekkür ve başarı belgesi için 1 puan ( en fazla 1 adet ) ;
7- Takdir belgesi ve üstün başarı için 2 puan ( en fazla 1 adet ) ;
8- Aylıkla ödül için 3 puan ( en fazla 1 adet ) ;
9 - Ödül için 5 puan ( en fazla 1 adet ) ;
10- Kınama cezası için -1 puan indirilecektir ;
11- Aylıktan kesme cezası için-3 puan indirilecektir ;
12- Kademe ilerlemesinin durdurulması için -5 puan indirilecektir ;
13- Öğretmenlikte geçen her yıl için 0,24 puan verilecektir ;
14 - Yöneticilikte vekil ve geçici görevlendirme olarak çalışılan her yıl için 0,36 puan ;
15 - Müdür yardımcılığı ve müdür yetkililikte geçirilen her yıl için 0,48 puan ;
16 - Müdür başyardımcılığında geçirilen her yıl için 0,60 puan ;
* Asker öğretmenlikte geçirilen süreler öğretmenlik hizmetinden sayılacak
* Hizmet sürelerinin 8 yıldan fazla olan kısmına öngörülen puanın yarısı kadar verilecektir.
Hasta Devlet memurları, hastalıkları sebebiyle haklarında düzenlenecek raporlara istinaden hastalık izni kullanabilmekle birlikte, raporların bazı esas ve usullere uygun olarak alınmamış olması durumunda çeşitli sorunlarla karşılaşabilmektedirler.
Hastalık raporu alan memurların bilmesi gereken hususlardan bazıları şöyle:
Hastalık raporu alınabilecek yerler
Memurlar hastalık raporlarını; kendilerini tedavi eden kurum tabipliğinden, aile hekimliğinden veya SGK ile sözleşmesi bulunan sağlık hizmeti sunucularından alabilirler.
SGK ile sözleşmesi bulunmayan sağlık hizmeti sunucuları tarafından düzenlenen raporlardan, süresi 10 günü geçmeyenlerin SGK ile sözleşmesi bulunan sağlık hizmeti sunucusunun hekimi tarafından; süresi 10 günü aşanların ise SGK ile sözleşmesi bulunan sağlık hizmeti sunucusunun sağlık kurulu tarafından onaylanması halinde, raporlar geçerli olacaktır.
Tek hekimden alınabilecek raporlar
Tek hekim tarafından bir defada en çok 10 gün, bir yılda ise toplam 40 gün için rapor düzenlenebilir. Tek hekimin arka arkaya 10’ar günlük raporlar düzenlemesi ise bazı durumlar dışında mümkün değildir.
Raporda kontrol muayenesi öngörülmüş ise kontrol muayenesi sonrasında tek hekim tarafından en çok 10 gün daha rapor verilebilir. Kontrol muayenesi sonrası verilecek hastalık rapor süresinin 10 günü aşması durumunda, raporun sağlık kurulu tarafından verilmesi gerekecektir. Ancak o yerde SGK ile sözleşmeli olup da sağlık kurulu bulunan bir sağlık hizmeti sunucusu bulunmaması ve hastanın tıbbî sebeplerle böyle bir sağlık hizmet sunucusuna nakline imkân bulunmaması durumunda tek hekimler en çok 10 gün daha hastalık raporu düzenleyebilirler. Bu şekilde düzenlenen raporun geçerli olabilmesi için, İl Sağlık Müdürlüğünün belirleyeceği bir sağlık kurulu tarafından onaylanması gerekecektir.
Uzun süreli hastalıklarda alınacak raporlar
Memurlara, hastalık raporlarına dayanılarak; kanser, verem ve akıl hastalığı gibi uzun süreli bir tedaviye ihtiyaç gösteren hastalıklarda 18 aya kadar, diğer hastalıklarda ise 12 aya kadar hastalık izni verilebilir.
Bu süreler sonunda, hastalığının devam ettiğinin resmi sağlık kurulu raporu ile belirlenmesi durumunda, ilgili memurlara aynı süreler kadar daha hastalık izni verilir. Bu süre sonunda da iyileşemeyen memurlar hakkında emeklilik hükümleri uygulanır.
Tatil günlerinde rapor alınabilecek yerler
Hafta sonu tatilinde; genel tatil günlerinde; ulusal, resmi ve dini bayram günlerinde memuriyet mahalli dışındaki, resmi ya da özel sağlık hizmeti sunucularından usulüne uygun olarak alınan hastalık raporlarına dayanılarak hastalık izni kullandırılması mümkün olmakla birlikte, Devlet personel Başkanlığı değerlendirmesinin tatil günlerinde alınacak raporların sağlık sunucularının acil servisleri tarafından düzenlenmesi gerektiği yönünde olması nedeniyle, memurların mağduriyet yaşamamaları bakımından bu yönde hareket etmeleri daha uygun olacaktır.
Yıllık izinde alınan raporun izne etkisi
Yıllık izinde iken hastalanan ve rapor alan memurlar, bazen hastalık izni bitiminde, bazen de hastalık izni bitimi sonrası kalan yıllık izin sürelerini kullanarak göreve başlayabilmektedirler.
Hastalık izin süresinin, yıllık iznin biteceği tarihten önce sona ermesi hâlinde, memur yıllık izninin kalan kısmını kullanmaya devam eder ve yıllık izin alınırken belirtilmiş olan dönüş tarihinde yıllık iznini keserek görevine başlar.
Hastalık izin süresinin, yıllık iznin kalan kısmından daha fazla olması hâlinde, hastalık izninin bitim tarihinde memur görevine başlar.
Hastalık izin süresinin sona ereceği tarihin, yıllık iznin bitim tarihiyle aynı olması hâlinde, memur hastalık izninin bitim tarihinde görevine başlar.
Hastalık izinleri sebebiyle kullanılamayan yıllık izinler daha sonra kullandırılır.
Alınan raporun kurumuna ulaştırması
Hastalıkları sebebiyle haklarında tek hekim ya da sağlık kurulları tarafından rapor düzenlenmiş olan memurların, raporun düzenlendiği günü takip eden günün mesai saati bitimine kadar, raporun aslını veya bir örneğini elektronik ortamda veya herhangi bir yolla bağlı olduğu disiplin amirine ulaştırması gerekmektedir.
Hastalık raporunu bu süre içerisinde disiplin amirine ulaştırmayan memurlar hakkında, disiplin işlemleri başlatılması söz konusu olabilir.
Usule aykırı alınan rapor
Hastalık raporlarının alınmasına ilişkin olarak mevzuatta belirlenen usullere aykırı olarak alınmış olan raporlar hastalık iznine çevrilmez. Aykırılıklar memura yazılı olarak bildirilerek, memurun göreve başlaması istenir. Bu bildirim üzerine memur en geç, bildirimin yapıldığı günü takip eden gün göreve başlaması gerekir. Görev çağrıldığı halde gelmeyen memur, izinsiz ve mazeretsiz olarak görevi terk etmiş sayılarak, hakkında ilgili mevzuat uyarınca yaptırım uygulanabilir.
Raporun fenne aykırı olması
Hastalık raporunun fenne aykırı olduğu (raporda belirtilen hastalığın olmadığı) konusunda tereddüt bulunması hâlinde, hastalık izni kullanıyor sayılmakla birlikte, memur kurumu tarafından Sağlık Bakanlığınca belirlenen ve memurun bulunduğu yere yakın bir hakem hastaneye sevk edilir.
Hakem hastanenin sağlık kurulunun, raporun fenne aykırı olduğuna karar vermesi durumunda, memurun derhal görevine başlaması gerekecektir. Göreve başlamayan memur hakkında, 657 sayılı Kanunun disiplin ve çekilmiş sayılmaya ilişkin hükümlerinin uygulanması söz konusu olabilecektir.
Öte yandan, Devlet Personel Başkanlığının konuya ilişkin bir mütalaasında, raporun fenne aykırı olduğu gerekçesiyle hakem hastaneye sek edilen memurun hastalık raporunda belirtilen sürenin bitiminden önce hakem hastaneye gitmesi gerektiği; raporun fenne aykırı olduğuna karar verilmesi halinde ise göreve gelinmeyen sürelerin “izinsiz ve mazeretsiz göreve gelinmeyen süreler” olarak değerlendirileceği ifade edildiğinden, alınacak raporların fenne uygun olması memurlar açısından önem taşıyacaktır.
Bir yılda alınabilecek rapor sayısı
Memurların bir takvim yılı içerisinde alınabilecekleri hastalık raporu sayısı konusunda mevzuatta herhangi bir sınırlama bulunmamaktadır.
Tek hekim tarafından her defasında 10 günden fazla olmamak üzere düzenlenecek hastalık raporlarına istinaden en çok 40 hastalık izni kullanılabilmekte iken, sağlık kurulu tarafından düzenlenen ya da onaylanan raporlara dayalı olarak yıl içerisinde sayısız kere hastalık izni kullanılması söz konusu olabilmektedir.
Bu yazıya ait tüm haklar memurunyeri.com'a aittir. "memurunyeri.com" şeklinde link verilmesi kaydıyla içerik kullanılabilir. Link vermeden yapılan alıntılar için yasal takip yapılacaktır.©
4 Ağustos 2013 gün ve 28728 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumu Yöneticileri Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği`nin,
a)‘Tanımlar` başlıklı 4/1-ı maddesinde ‘müdür başyardımcısı`na yer verilmemesine ilişkin eksik düzenleme ile Sözlü Sınav ve Değerlendirme Komisyonu tanımının yer aldığı 4/1-g maddesinin,
b)‘Sınava başvuru ve atama şartları` başlıklı 5/1-e maddesinde yer alan "veya aylıktan kesme veya daha ağır bir disiplin cezası almamış olmak" ibaresinin,
c)‘Sınav duyuruları ve başvuru` başlıklı 6/1. maddesinde yer alan "sözlü sınav ise en az on gün önce atamanın yapılacağı eğitim kurumunun bulunduğu il valiliğince" ibaresinin,
ç) ‘Komisyonlar ve görevleri` başlıklı 7/1. maddesinde yer alan "illerde Sözlü Sınav ve Değerlendirme Komisyonu", ibaresinin, bu komisyonun oluşum ve görevlerini düzenleyen 7. maddenin 5, 6 ve 7. fıkralarının,7/8. maddesinde yer alan "ve Sözlü Sınav ve Değerlendirme Komisyonuna" ibaresinin ve 7/9 maddesinde yer alan "ve Sözlü Sınav ve Değerlendirme Komisyonu" ibaresinin,
d)‘Yöneticilik sınavları ve değerlendirme` başlıklı 8/1. maddesinde yer alan ‘ve sözlü sınav aşamalarından`ibaresinin, 8. maddesinin 3 ve 4. fıkralarının, 8/6. maddesinde yer alan "Sözlü Sınav ve Değerlendirme Komisyonu tarafından hesaplanan" ibaresinin,
e)‘Sözlü sınav konuları ve puan değerleri` başlıklı 11. maddesinin,
f)‘Yöneticiliğe atama` başlıklı 12. maddesinin 2 ve 6. fıkralarının,
g)‘Kurucu müdür` başlıklı 13. maddesinde duyuruya yer verilmemesine ilişkin eksik düzenlemenin,
ğ) ‘İsteğe bağlı yer değiştirmeler` başlıklı 18. maddesinde iller arasında yer değiştirmeye yer verilmemesine ilişkin eksik düzenlemenin, 18/2. maddesinde yer alan "12 nci maddenin altıncı fıkrasına göre atanan"ibaresinin,
h)‘Soruşturmaya bağlı yer değiştirmeler` başlıklı 21. maddesinin,
ı) ‘Yöneticilik görevinin sona ermesi` başlıklı 23/1-d maddesinin,
i)Ek – 1 YÖNETİCİ DEĞERLENDİRME FORMU`nun ‘Ödüller ve Cezalar` bölümünde yer alan ‘Cezalar` kısmı ile‘Kariyer` Bölümünün,
j)Yönetmelikte, eğitim yöneticiliğinden kendi isteğiyle ayrılanların yeniden yönetici olarak atanmalarına olanak tanıyacak bir düzenlemeye yer verilmesine ilişkin eksik düzenlemenin öncelikle yürütmesinin durdurulması daha sonra iptaline karar verilmesi istemiyle dava açmıştık.
Danıştay İkinci Dairesi`nin, sendikamıza 14 Mart 2014 günü tebliğ edilen E.2013/7729 sayılı kararıyla,
1) ‘Sınava başvuru ve atama şartları` başlıklı 5/1-e maddesinde yer alan "veya aylıktan kesme veya daha ağır bir disiplin cezası almamış olmak" ibaresinin,
2) Yönetmelikte, eğitim yöneticiliğinden kendi isteğiyle ayrılanların yeniden yönetici olarak atanmalarına olanak tanıyacak bir düzenlemeye yer verilmesine ilişkin eksik düzenlemenin,
3) Ek – 1 YÖNETİCİ DEĞERLENDİRME FORMU`nun ‘Ödüller ve Cezalar` bölümünde yer alan ‘Kariyer`Bölümünün yürütmesi durdurulmuştur.
Buna göre aylıktan kesme veya daha ağır bir disiplin cezası alanlar da sınava başvurabilecek, kendi isteği ile yöneticilikten ayrılanlar yeniden yönetici olarak atanma istemiyle başvuruda bulunabilecek, uzman öğretmenlik ve başöğretmenlik için ek puan verilemeyecektir.
Ayrıca şunu belirtmek isteriz. Yönetmeliğin ‘İsteğe bağlı yer değiştirmeler` başlıklı 18. maddesinde iller arasında yer değiştirmeye yer verilmemesine ilişkin eksik düzenlemenin yürütmesinin durdurulması isteğimiz oy çokluğuyla reddedilmiştir.
Yönetmeliğin yürütmesinin durdurulmasını istediğimiz ancak Danıştay İkinci Dairesi`nce koşullarının oluşmadığı belirtilerek reddedilen diğer hükümlerinin de yürütmesinin durdurulması istemiyle Danıştay İdari Dava Daireleri Kuruluna başvuracağız.