Nöbet Şerhi

 Üyesi olduğum sendikanın yetkili kurullarınca alınan karara uyarak, nöbet nedeniyle yaşadığımız sıkıntıların düzeltilmesi ve kamuoyunca bilinen bu sıkıntıları yine kamuoyuna anlatarak desteğinin sağlanması amacıyla nöbet tutmayacağım; uluslararası sözleşmelerle ve iç hukuk kurallarıyla güvence altına alınan sendikal hakkımı kullanacağım. Danıştay ve idare mahkemeleri, göreve gelmeme biçiminde gerçekleştirilen sendikal eylemleri yerleşik hale gelen kararlarıyla haklı bir özür olarak görmektedir. Sendikanın yetkili kurullarında alınan karar uyarınca gerçekleştirilen nöbet tutmama eyleminin de bu kapsamda değerlendirilmesi gerektiği şerhiyle yazıyı imzalıyorum.

Bilişim Şerhi

 

Milli Eğitim Bakanlığı Bilişim Sistemleri Kullanım Taahhütnamesindeki bilgiler kişi güvenliği ve özel hayatın gizliliğini ihlal kapsamında değerlendirilebileceği ve okulda tarafıma tahsisi edilen şifre veya şifreler yüksek güvenlikli ve erişimi başkaları tarafından ulaşılamaz veri tabanı olmadığından hukuki ve cezai sorumluluk kabul etmiyorum.

 

 

 

 

 

 

 

 

Son Düzenlenme Çarşamba, 11 Şubat 2015 16:38

Adana Emek ve Demokrasi Platformu üyeleri 8 Şubat’ta Kadıköy mitingine çağrı amaçlı Adana Beşocak meydanından inönü parkına kadar yürüyüp İnönü parkında basın açıklaması gerçekleştirdi. Açıklamayı grup adına Eğitim Sen Adana Şube Başkanı Ahmet KARAGÖZ yaptı.


Laik - Bilimsel - Anadilinde Eğitim ve Demokratik Bir Yaşam İçin
8 Şubat’ta Kadıköy’de Mitingde - 13 Şubat’ta Boykottayız!

 


Kamu Düzeni ve Kamu Güvenliği adı altında, emek ve demokrasi güçlerinin eylem ve etkinliklerinin polis şiddeti ve polis direnci ile karşılanması 12 yıllık AKP iktidarının ileri demokrasi adı altında, toplum mühendisliği ile toplumu baskılamakta ve korku pompalamaktadır.


 Üniversitelerde özgür bilim ve parasız eğitimi talep eden öğrenciler cezaevlerine konulmakta,
 Kamu emekçilerinin; ekonomik, özlük, demokratik taleplerine ilişkin yapılan her eylem ve etkinlik sonrasında açılan adli ve idari soruşturmalarla; muhalif örgütlü kesim cezalandırılmakta,
Grev kararı alan işçi sınıfının grevleri Bakanlar Kurulu Kararıyla ertelenerek yasaklanmakta,
Deresine, toprağına, suyuna sahip çıkan köylülerimizin arazileri kanunsuzca kamulaştırılmakta ve onarılması güç tahribatlar oluşturmaktadır. Tıpkı Manisa Yırca’da kesilen 6000 zeytin ağaçları gibi,
AKP; zorunlu din dersleri kaldırılsın, AHİM kararları uygulansın diyen Alevilerin çocuklarını alevi öğretisi ile değil, kendi siyasal ideolojik ihtiyaçlarını karşılayacak gerici bir eğitim modelini dayatması,

Berkin Elvan, Ceylan Önkol gibi oyun cağındaki yüzlerce çocuğumuz Kamu Düzeni ve Kamu Güvenliğini tehlikeye soktuğu gerekçesiyle devletin kolluk kuvvetleri tarafından öldürülmesi,

19. MEB Şurası başından sonuna kadar; laik, bilimsel eğitim anlayışına ve pedagoji bilimine meydan okuma şeklinde yaşanmış, eğitimin her aşamasında dini eğitimi ve dini değerleri temel alan, bir eğitim şurasından çok, karma eğitimin tartışıldığı ve zorunlu din derslerinin yoğun olarak gündemleştirildiği, dini ve manevi değerler eğitiminin öne çıktığı bir “din eğitimi şurası” olarak gerçekleşmiştir.


Cemevlerine ibadethane statüsünün tanıması, Diyanet İşleri Başkanlığının kaldırılması, Madımak Otelinin utanç müzesi olması, ülkemizde gerçek laiklik ve demokrasi ile eşit yurttaşlık haklarının tanınması,


Biz emekçiler ve ötekileştirilenler yıllardır; emek düşmanı politikalara ve yaşamımızın dini kurallara göre biçimlendirilmesine tek din, tek dil, tek mezhep dayatmalarına ve asimilasyona karşı birlik olunması,


Fıtratında gericilik, piyasacılık ve işbirlikçilik olan ve 12 yıldır süren AKP diktatörlüğü döneminde güvencesizlik ve taşeronlaşmayla artan iş cinayetlerinin son bulması,
HES’ler ağaçların kesilmesi ve su kaynaklarımızın yok edilmesi ile gördüğümüz doğa katliamlarının durdurulması,
Toplumsal yaşamda kadınlara uygulanan ayrımcılık ve şiddetinin son bulması,
Anadilinde eğitim talaplerinin karşılanması,


19.MEB Şurası ve 5. Din Şurası kararlarıyla eğitim ve toplumsal yaşamın dinselleştirilmesine hayır,
Ülkemizde inançlar ve halklar arasında toplumsal barış ve halkları kardeşliğinin, komşularımıza da yönelik savaş kışkırtıcılığıyla zedelenmesi bir dizi sorunu da toplumun tüm kesimleri gibi yaşamaktayız.


 Bu nedenlerle 7 Şubat 2015 Cumartesi günü saat:18.00’de Uğur Mumcu Meydanında hareket edecek olan araçlarımızla 8 Şubat 2015 Pazar günü saat 13:00 de İstanbul Kadıköy’deki mitingde, 13 Şubat 2015 Cuma günü ise Eğitim ve Bilim Emekçileri olarak yukarıdaki taleplerimiz doğrultusunda işyerine gitmeyerek boykot da olacağımızı basın ve kamuoyu ile paylaşır Adana halkının desteklerini desteklerini bekliyoruz.


ADANA EMEK VE DEMOKRASİ PLATFORMU adına
Ahmet KARAGÖZ
Eğitim Sen Adana Şube Başkanı

Son Düzenlenme Cuma, 06 Şubat 2015 19:48

Nöbet Sorumluluğu Fazla Mesai Olarak Tanımlanarak Ücretlendirilmeli ve Her Türlü Ek Ödeme Temel Ücrete Yansıtılmalıdır! Taleplerimiz Yerine Getirilinceye Dek Nöbet Tutmuyoruz!

İfade Örnekleri

NÖBET EYLEMİ Üye olanlar için ifade örneği

NÖBET EYLEMİ Üye olmayanlar için ifade örneği

MYK Karar Örneği

 

Dilekçe Örneği İçin Tıklatın

Nöbet Şerhi

 Üyesi olduğum sendikanın yetkili kurullarınca alınan karara uyarak, nöbet nedeniyle yaşadığımız sıkıntıların düzeltilmesi ve kamuoyunca bilinen bu sıkıntıları yine kamuoyuna anlatarak desteğinin sağlanması amacıyla nöbet tutmayacağım; uluslararası sözleşmelerle ve iç hukuk kurallarıyla güvence altına alınan sendikal hakkımı kullanacağım. Danıştay ve idare mahkemeleri, göreve gelmeme biçiminde gerçekleştirilen sendikal eylemleri yerleşik hale gelen kararlarıyla haklı bir özür olarak görmektedir. Sendikanın yetkili kurullarında alınan karar uyarınca gerçekleştirilen nöbet tutmama eyleminin de bu kapsamda değerlendirilmesi gerektiği şerhiyle yazıyı imzalıyorum.

 

Bilindiği üzere yönetici ve öğretmenlere verilen nöbet görevi fazla mesai kapsamında değerlendirilmemekte, nöbetlerde uyulması gereken esaslar fiilen okul idarecilerinin inisiyatifine bırakılarak öğretmenler mağdur edilmektedir.

Her ne kadar nöbet görevi nedeniyle eğitim emekçileri ciddi sorunlarla karşı karşıya bırakılsa da söz konusu görevin eğitim-öğretimin bir parçası olması ve öğretmenler tarafından yerine getirilmesi oldukça önemlidir. Bu durumun en önemli nedeni ise öğretmenin, öğrencisini sadece ders sürecinde değil, okulda geçirdiği süre zarfında ruhsal ve bedensel olarak izleyebilmesi, öğrencinin ayrımcı, şiddet içeren, ötekileştirici, baskıcı kimi davranışlarına karşı yol gösterici olabilmesinde yatmaktadır.

İkinci bir neden ise öğretmenlerin nöbet görevinden çekilmesi halinde okulların polis, "koruma memuru" ya da taşeronlaştırma politikaları kapsamında taşeron işçilere ya da güvenlik görevlilerine açılacak olmasıdır. Bu nedenledir ki "okullarda yaşanan şiddete şiddetle karşı çıkmak" gibi bir yaklaşım kimi sorunların çözümünü değil, derinleşmesini beraberinde getirecektir.

Ancak altını çizerek belirtmek gerekir ki hali hazırdaki uygulama, öğretmene ciddi sorumluluklar yükleyen nöbet görevi karşısında öğretmenin haklarını yok saymaktadır! Nöbet görevi, her ne kadar Milli Eğitim ile ilgili yasalarda tanımlanmasa da çıkarılan yönetmeliklere eklenen birer madde ile yönetici ve öğretmene bu sorumluluk yüklenmektedir. Dolayısıyla nöbetlerde uyulması gereken esaslar, öğretmenler kurulunda görüşülmekte; ancak fiilen okul yönetiminin inisiyatifine devredilmektedir. Sonuç olarak, öğretmenleri cezai ve disiplin işlemleriyle karşı karşıya bırakabilen bir alanda, öğretmenlerin haklarının ve sorumluluklarının net olarak tanımlanmaması en başta öğretmenleri ciddi bir baskı altında bırakmaktadır. 

MEB ise öğretmene böylesine ciddi bir sorumluluk yükleyen görev süresince öğretmenlerin haklarını ve sorumluluklarını tanımlamamakta ve bu görevi "fazla mesai" kapsamında değerlendirmemekteki ısrarını sürdürmektedir. Dolayısıyla eğitim emekçilerine yüklenen bu sorumluluğun maddi bir karşılığı da bulunmamakta ve angaryaya dönüştürülmektedir. 

08.12.2014 tarihinde Milli Eğitim Bakanlığı`na resmi bir yazı ileterek bu konulardaki görüşlerimizi ve taleplerimizi iletmemize rağmen, Bakanlığın konuyla ilgili sorunları çözecek bir adım atmaması, öğretmenlerin Bakanlık nezdindeki değerini de göstermektedir. Kaldı ki fiilen yerine getirilen nöbet görevi karşılığında, nöbet tutulan her gün için 4 saat ek ders ücreti ödenmesi ve bu görevler dahil öğretmenlere birim ders saat içinde ödenen ek ders ücretlerinin artırılması, Kamu Personeli Danışma Kurulu (KPDK) Toplantısında görüşülmüşse de henüz bir sonuç doğurmamıştır.

Konuyla ilgili olarak üç maymunu oynayan MEB`e ve sorunun çözümüne değil de sendikamızı karalamaya yönelenlere karşı, sendikamız Eğitim Sen`in konuya ilişkin taleplerinin bir kez daha altını çizmek istiyoruz:

· Öncelikle nöbet hizmetinin ortak-yasal bir zemine dayandırılması ve uygulamadaki farklılıklara son verilmesi gerekmektedir. Bu sayede öğretmenlerimiz her türden eğitim kademesinde sadece bir uygulamayı esas alarak nöbet hizmeti verecek ve yöneticilerin kişisel inisiyatif kullanmalarından kaynaklı farklı uygulamalar sona erecektir.

· Nöbet görevleri en fazla haftada bir gün olmak üzere, Yönetmeliklere koşulları belirlenmiş bütün öğretmenlere eşit olarak dağıtılmalıdır.

· Öğretmenlerin nöbetçi oldukları günlerde ders ve diğer görevleri azaltılmalı, öğretmenin nöbeti sırasında dinlenecek zaman ve mekan yaratılmalıdır.

· Ek ders ücretleri günün koşullarına göre uyarlanmalı, her türlü ek ödeme temel ücrete yansıtılmalıdır.

· Diğer meslek gruplarında nöbet hizmeti "Fazla Mesai" olarak kabul görmekte ve bunun için ek bir ücret ödemesi yapılmaktadır. Öğretmenlere nöbet hizmetleri için herhangi bir ek ücret ödemesinin yapılmaması Anayasa`nın 10. maddesinde düzenlenen eşitlik ilkesine aykırı olduğundan; nöbet hizmeti angarya olmaktan çıkarılıp "fazla mesai" olarak kabul edilmeli ve 4 saat ek ders ücreti ödenmelidir. Ayrıca ek ders ücretleri iki katına çıkarılmalıdır. 

Taleplerimiz karşılanmadığı sürece nöbet görevi nedeniyle karşılaşılan sorunlara kalıcı çözüm üretilemeyecek ve yeni, daha yakıcı sorunlarla eğitim emekçileri karşı karşıya bırakılacaktır. Bu nedenlerle 9 Şubat 2015 tarihinde tüm iş yerlerinde nöbetlerin fazla mesai olarak kabul edilmesini ve ücretlendirilmesini talep eden dilekçelerimiz okul / kurum müdürlüklerine verilecek, öğretmenler kurulu toplantılarında konuya bakışımızı anlatan bildiriler okunacak ve taleplerimiz yerine gelinceye dek nöbet tutulmayacaktır.

Son Düzenlenme Pazartesi, 08 Kasım 2021 10:19

DİSK, KESK, TMMOB ve Adana Tabip Odası’nın çağrısıyla yapılan yürüyüşe katılan Eğitim Sen Adana Şube Yürütme Kurulu Eski Üyemiz Güven BOĞA hakkında açılan davayı protesto etmek için Adana Büyükşehir Belediyesi önünde toplanan grup Atatürk Caddesinden İnönü parkına kadar yürüyüş gerçekleştirmiş, grup adına açıklamayı Eğitim Sen Adana Şube Başkanı Ahmet KARAGÖZ yapmıştır.



17-25 Aralık 2013 tarihleri arasında ülke kaynaklarının iktidar sahipleri tarafından çalındığını emniyet birimlerince evlerinde yapılan aramalarda; ayakkabı kutularında çıkan milyar dolarlardan, yatak odalarındaki çelik kasalardan, para sayma makinelerinden ve o tarihlerde ortaya çıkan tapelerde ki “oğlum sıfırladın mı?” şeklindeki ses kayıtlarından anlıyoruz.



Gezi direnişi ile doruğa çıkan milyonların eşitlik, özgürlük, adalet ve demokrasi taleplerinden sonra hırsızlık ve yolsuzluğa hayır diyenler AKP iktidarı tarafından, ancak otoriter ve faşizan rejimlerde görülebilecek yöntemlerle ezilmeye, ülke her geçen gün "ileri demokrasi" adı altında sıkıyönetim koşullarına sürüklenmeye çalışılıyor. Yaşamın her alanına müdahale eden AKP iktidarı kendisine karşı Haziran 2013’den bu yana kararlı bir iradeyle sürdürülen direnişe karşı, içinde bulunduğu çaresizliği daha fazla korku, daha fazla şiddet, daha fazla baskıyla aşmaya çalışıyor.



DİSK KESK TMMOB ve Adana Tabip Odasının çağrısıyla 26 Aralık 2013 tarihinde “Hırsızlığa, Yolsuzluğa Hayır, Hükümet İstifa” talepleriyle yürüyüş ve basın açıklaması yapılmak istenmiş fakat polisin terörüne maruz kalınmıştı. Bu saldırılar sırasında yüzlerce insan Tomalardan sıkılan kimyasal içerikli suya, polis copuna ve gaz bombalarına maruz kalmıştı.

DİSK, KESK, TMMOB ve Adana Tabip Odası’nın çağrısıyla yapılan yürüyüşe katılan Eğitim Sen Adana Şube Yürütme Kurulu Eski Üyemiz Güven BOĞA polisin müdahalesi sonucu yaralanmış olup hastaneden almış olduğu rapor sonucu Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunmuştu.


Daha sonra Emniyet tarafından, DİSK, KESK, TMMOB ve Adana Tabipler Odasının çağrısıyla yapılan yürüyüşe katılan Eğitim Sen Adana Şube Yürütme Kurulu Eski Üyemiz Güven BOĞA yürüyüş ile ilgili ifadeye çağrılmıştır. Arkadaşımız Güven BOĞA verdiği ifadede “Yürüyüşü kendisinin organize etmediği, DİSK, KESK, TMMOB ve Adana Tabipler Odasının organize ettiği, yürüyüşün barışçıl amaçlı olduğunu, yürüyüşe katılanların ise polis şiddetine maruz kaldığını” belirtmesine rağmen Güven BOĞA arkadaşımıza 29.01.2015 tarihinde Adana 10. Asliye Ceza Mahkemesinde dava açılmıştır.

Güven BOĞA arkadaşımız Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunmamış olsaydı, inanıyoruz ki bu dava açılmamış olacaktı. İntikamcı duygularla KESK üye ve yöneticilerini cezalandırmak için açılan bu davaları kınıyoruz.



Polisin hazırlamış olduğu fezlekede; basın açıklaması için toplanan gruptan polise çöp kovası ve taş atıldığına dair iddialarını doğrulamak için; Cumhuriyet Savcılığı tarafından Jandarma Kriminal Başkanlığına yazı yazıldığı ve Jandarmanın düzenlediği 06.01.2015 tarih ve 2014/811 sayılı uzmanlık raporunda görüntülerin tamamı üzerinde yapılan incelemede “böyle bir görüntünün olmadığı yönünde” rapor düzenlenmiştir.

Jandarma Kriminal Raporuna rağmen Cumhuriyet Savcılığı Emniyetin hazırlamış olduğu raporu referans alarak Güven BOĞA arkadaşımıza dava açmıştır. Dava 10.Asliye Ceza Mahkemesinde, 30 Nisan 2015 tarihinde, Saat: 09.05’de görülecektir.

Yaptıkları hırsızlıklarla, yolsuzluklarla batağa saplananların aklandığı, teşhir edenlerin ise cezalandırılmaya çalışıldığı bir süreci birlikte yaşıyoruz.



Bizler şiddete, yağmaya, talana, yolsuzluğa dün olduğu gibi bu gün de karşı çıkacağız. Adalet, özgürlük, insanca yaşam, kardeşlik, barış için mücadele etmeye devam edeceğiz. 

Polis baskısıyla halkın yolsuzluğa, hırsızlığa karşı bağımsız yargı, demokratik Türkiye, eşitlik, özgürlük ve demokrasi taleplerinin ezilmesinin mümkün olmadığını, bu baskıları uygulayanların halkın karşısında hesap vereceğini unutmamaları gerektiğini bir kez daha hatırlatıyoruz. Saygılarımızla. 04.02.2015


DİSK – KESK – TMMOB - ADANA TABİPLER ODASI


Kurumlar Adına
Ahmet KARAGÖZ
Eğitim Sen Adana Şube Başkanı

Son Düzenlenme Çarşamba, 04 Şubat 2015 16:40

KESK - DİSK - TMMOB - ADANA TABİP ODASI Birleşik Metal İş grevine yapılan yasak ile ilgili Adana İnönü parkında ortak basın açıklaması gerçekleştirdi.  Açıklamayı Kurumlar adına Eğitim Sen Adana Şube Başkanı Ahmet KARAGÖZ yapmıştır.

Birleşik Metal-İş Sendikası ve Metal İşçileri Yalnız Değildir!

 

Değerli Basın ve Kamuoyuna

Varlığı sermayenin ve sanayicinin varlığına bağlı olan AKP iktidarı, tavrını işçi ve emekçiden yana koymasını beklemek hayalcilikten öte başka bir şey değildir. Bizler bunu Soma’da ve Ermenek’te işçiler katledildiğinde iktidarın ve bakanlar kurulunun sergilediği tutumdan gördük. Yaşanan her olaydan sonra; 13 yıllık AKP iktidarının egemenden ve sermayeden yana tercihini ortaya koyduğu hepimizin belleğindedir.

Bakanlar Kurulu 15 bin metal işçisinin başlattığı grevi aynı gün yasaklamıştır. Daha önce havacılık ve cam işçilerinin grevlerini yasaklayan kararlardan sonra metal işçilerinin grevinin yasaklandığı bu karar AKP Hükümeti’nin emekçilere olan düşmanlığının sistematik hale geldiğini bir kez daha göstermiştir.

Bakanlar Kurulu’nun grevin başladığı gün aldığı karardaki “Birleşik Metal İşçileri Sendikası tarafından uygulanmakta olan grevin millî güvenliği bozucu nitelikte olduğu görüldüğünden’ ifadesi bile başlı başına skandal niteliğindedir.

Sendikalar ve Toplu İş Sözleşmesi Kanunu’nun “Grev ve lokavtın ertelenmesi” başlıklı 63. maddesine dayandırılan erteleme kararı fiilen yasaklama anlamına gelmektedir.

Emekçilerin bir talebi söz konusu olduğunda hemen gerici yasaları dayanak alan AKP’nin bu kararı hükümetin hakkını arayanı değil verilene razı olanı baş tacı eden emek aleyhtarı niteliğini bir kez daha gözler önüne sermiştir.

Bu keyfi karar yasalardaki grevlerle ilgili hükümlerin bütünüyle değişmesi gerektiğini de göstermektedir. Bakanlar Kurulu’nun elinde böylesi yetkilerin bulunması, Türkiye’nin demokratikleşmesinin önündeki en önemli engellerin başında gelmektedir. 

Adana Emek ve demokrasi güçleri olarak metal işçilerine yönelmiş bu keyfiliğin, anti demokratik uygulamanın bütün emekçileri ilgilendirdiğinin bilincindeyiz. Bu karar, AKP’nin demokrasi anlayışının da sınırlarının göstermesi bakımından önemlidir.

 

Anayasal bir hakkın kullanılmasının böylesine pervasızca engellenmesine karşı Birleşik Metal-İş Sendikası’nın ve metal işçilerinin yanında olacağımızı duyuruyoruz. AKP hükümetini hemen her alanda kendisini gösteren yasakçı ve baskıcı anlayışından vazgeçmeye, işçilerin-emekçilerin en temel haklarına yönelik saldırılarına derhal son vermeye davet ediyoruz.02.02.2015

 

KESK - DİSK - TMMOB - ADANA TABİP ODASI

Kurumlar Adına

Ahmet KARAGÖZ

 

Eğitim Sen Adana Şube Başkanı

Son Düzenlenme Pazartesi, 02 Şubat 2015 20:25

Eğitime Katılmak İsteyen Temsilci ve Üyelerimiz 

21 Şubat’ta Kadar İsimlerini Sendikaya Bildirmeleri Önemlidir.

TELEFON: 05053967311

 

 

Son Düzenlenme Perşembe, 19 Şubat 2015 13:26

 

SOSYAL GÜVENLİK KURUMU BAŞKANLIĞI

EMEKLİLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

KAMU GÖREVLİLERİ EMEKLİLİK DAİRE BAŞKANLIĞI’NA

                                                                                                      ANKARA

 

                           Adana ili ………… ilçesi ……………Okulunda ………… sicil nolu öğretmen iken ………….. tarihinden itibaren emekli oldum. Dosyamdan da anlaşılacağı üzere ……. yıl ……. ay hizmet sürem mevcuttur.

 

                           Emeklilik ikramiyesi hesaplanırken o dönemdeki mevzuat gereği 30 yılı aşan süreler dikkate alınmayarak tarafıma ikramiye ödemesi yapılmış ve emekli ikramiyesi banka hesabıma ………… tarihinde yatırılmıştır.

 

                                Anayasa Mahkemesi, Emekli Sandığı Kanunu’nda yer alan “Emekli ikramiyesinin hesaplanmasında 30 yılı aşan süreler dikkate alınmaz.” İbaresini Anayasaya aykırı bularak iptaline hükmetmiştir. Anayasa Mahkemesinin kararı doğrultusunda ikramiyemin yeniden hesaplanarak doğacak farkın tarafıma ödenmesini arz ederim. 

 

                                                                                                                 28/01/2015

                                                                                                                Ad Soyad

                                                                                                      TC Kimlik No :

                                                                                                     Emekli Sicil No :

 

 

 

 

 

 

Adres :

 

 

 

 

 

Eki : Emeklilik bilgilerini gösterir belge

 

Anayasa Mahkemesi'nin Kararı İçin Tıklayınız

 

Son Düzenlenme Perşembe, 29 Ocak 2015 00:29
ADANA Cumhuriyet Başsavcılığı, Gezi Parkı eylemlerine katıldıkları için başlatılan soruşturmada 20 öğretmen hakkında takipsizlik kararı verdi.

 

İl Milli Eğitim Müdürlüğü, idari soruşturma sonunda Eğitim-Sen üyesi aynı 20 öğretmene ise 'uyarma' cezası verdi.

Savcı Takipsizlik Milli Eğitim İse Kınama  VerdiAdana'da Haziran 2013'te meydana gelen Gezi Parkı eylemlerinde katıldıkları iddiasıyla çok sayıda kamu çalışanı ile birlikte 20 öğretmen hakkında, 'silahlı terör örgütüne üye olma' ve 'görevi yaptırmamak için direnme' suçlamalarıyla fezleke hazırlandı.

 

Öğretmenler, poliste verdikleri ifadelerinde, sendikalarının çağrısı ile eyleme katıldıklarını, ancak kanunsuz bir işe karışmadıklarını savundu.

 

2 yıl süren soruşturmasını tamamlayan Cumhuriyet Başsavcılığı, öğretmenlerin yargılanmasına gerek görmeyerek dosyalarına takipsizlik kararı verdi.

Ancak aynı gerekçelerle idari soruşturma yapan İl Milli Eğitim Müdürlüğü öğretmenlere, 'uyarma' cezası verdi. 


Eğitim-Sen Adana Şube Hukuk Sekreteri Mehmet Akarsubaşı, Milli Eğitim Müdürlüğü'nün verdiği 'uyarma' cezasıyla kendisini Cumhuriyet Başsavcılığı'nın üstünde gördüğünü, bunun için gerekirse Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'ne (AİHM) kadar gideceklerini söyledi.

Murat KİBRİTOĞLU/ADANA, (DHA)
 
Son Düzenlenme Çarşamba, 28 Ocak 2015 13:37

2015 Yılı Şubat Dönemi Öğretmenlik Başvurularında 40 Yaş sınırı Aranmayacaktır.

 

2015 YILI ŞUBAT DÖNEMİ ÖĞRETMENLİK İÇİN BAŞVURU VE ATAMA DUYURUSU

Bakanlığımıza bağlı eğitim kurumlarının öğretmen ihtiyacının karşılanmasına yönelik olarak İlk atama, Açıktan ve kurumlar arası yeniden atama ve Milli sporcuların ataması kapsamında Ek- 1Atama Yapılacak Alanlar ile Başvuruya Esas Olacak Taban Puan ve Kontenjan Listesinde belirtilen alanlarda 15.000 öğretmen kadrosuna atama yapılmak üzere, 29 OCAK 2015-4 ŞUBAT 2015 tarihleri arasında başvuru alınacaktır.

Başvuru ve atamaya ilişkin iş ve işlemler aşağıda belirtilen açıklama çerçevesinde yürütülecektir.

A. Öğretmen olarak atanacaklarda 657 sayılı Devlet Memurları Kanununda belirtilen genel şartların yanında aşağıda belirtilen özel şartlar aranacaktır:

1- Türk vatandaşı olmak (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti vatandaşları için Türk vatandaşı olma şartı aranmayacaktır.),

2- Mezun olduğu yükseköğretim programının, Talim ve Terbiye Kurulunun öğretmenliğe atanacakların tespitine ilişkin kararına göre atanacağı alana uygun olmak,

3- Öğretmenlik mesleğinden çıkarılmayı gerektiren tür ve derecede bir ceza almamış olmak, adli sicil kaydı bulunanlar ile işlediği suçlardan dolayı görevine son verilenler bakımından ise Sicil Kaydı İnceleme Komisyonunca atanması uygun bulunmak,

4- Öğretmenliğe daha önce atandığı halde görevine başlamamış olanlar bakımından, başvuru tarihinin son günü itibarıyla atama tarihinden itibaren 1 (bir) yıllık bekleme süresini doldurmuş olmak,

5- 2014 yılı Kamu Personel Seçme Sınavında atanacağı alan için puan türleri (KPSSP10 ve KPSSP121) itibarıyla belirlenen taban puan ve üzerinde puan almış olmak

6- Bakanlık ile Yükseköğretim Kurulu işbirliği çerçevesinde açılan ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans, pedagojik formasyon programı/pedagojik formasyon eğitimi sertifikası, ilköğretim sınıf öğretmenliği sertifikası ve İngilizce öğretmenliği sertifikası programlarından birini başarıyla tamamlamış olmak,

7- Yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olanlar bakımından, yükseköğreniminin ve/veya pedagojik formasyon belgesinin Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca yurt içindeki yükseköğretim kurumlarına veya programlarına denkliği kabul edilmiş olmak,

8- Sağlık yönünden, Türkiye'nin her bölge ve iklim şartlarında öğretmenlik görevini yapmasına engel bir hali olmamak,

9- Adaylık dönemi içinde görevine son verilenlerden (sağlık durumu hariç), görevden ayrıldığı tarihten başlamak üzere son başvuru tarihi itibarıyla üç yıl geçmiş olmak.

-Açıktan ve kurumlar arası yeniden atama kapsamında başvuruda bulunacaklarda, KPSS sınavına katılmış olma ve pedagojik formasyon belgesine sahip olma şartları aranmayacaktır

B. İlk atama kapsamında;

-Bakanlığımıza bağlı resmi eğitim kurumlarına ilk defa öğretmen olarak atanacaklar,

-Kamu kurumlarında öğretmen olarak görev yapmakta iken adaylığı kaldırılmadan görevden ayrılanlar veya adaylık döneminde başarısız olmaları nedeniyle görevine son verilenler,

başvuruda bulunabilecektir.

Ayrıca, açıktan ve kurumlar arası yeniden atama kapsamında bulunanlar, istemeleri halinde ilk atama kapsamında da başvuruda bulunabilecek; ancak, bu seçeneklerden yalnızca biri tercih edilebilecektir.

C. Açıktan ve kurumlar arası yeniden atama kapsamında;

- Devlet üniversitelerinde en az iki yıl süreyle öğretim üyesi, öğretim görevlisi, okutman, uzman ve araştırma görevlisi olarak çalışmış olanlar ile kamu kurumlarında öğretmenlikte adaylığı kaldırılmış olanlardan görevden ayrılanlar ve diğer kamu kurumlarında öğretmenveya başka unvanlı kadrolarda görev yapanlar başvuruda bulunabilecektir.

- Atamalarda esas alınacak hizmet sürelerinin hesabında, kamu kurumlarında fiilen öğretmen olarak geçirilen hizmet süreleri;temel askerlik eğitimi hariç olmak üzere asker öğretmen olarak geçirilen hizmet süreleri; resmi görevle yurt dışına gönderilenlerin yurt dışında geçirdikleri hizmet süreleri; eğitim, öğretim ve bilim hizmetleri kolunda faaliyet gösteren sendikalarda 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikası Kanunu kapsamında aylıksız izinli sayılanların bu süreleri; yükseköğretim kurumlarında öğretim üyesi, öğretim görevlisi, okutman, uzman ve araştırma görevlisi olarak çalışılan hizmet süreleri dikkate alınacaktır.

-Hizmet süresinin hesabında; vakıf üniversitelerinde geçen süreler, özel öğretim kurumlarında geçen süreler, ek ders ücreti karşılığında ders okutmak üzere geçen süreler ile vekil öğretmenlik, kadrosuz usta öğreticilik ve kısmi zamanlı geçici öğreticilikte geçen süreler, resmi görevle gönderilenler hariç olmak üzere yurt dışında geçen süreler ile askerlik dahil aylıksız izinli olarak geçen süreler dikkate alınmayacaktır.

-Öğretmenlikten ayrılmış olanlar, ayrıldıkları tarihtekialan öğretmenliğine atanmak üzere başvuruda bulunacaktır. Öğretmenlikten ayrılanlardan daha önce görev yaptıkları alanları kaldırılanlar ise öğrenimleri itibarıyla atanabilecekleri alana başvuracaktır.

Ç. Milli sporcuların ataması kapsamında, aşağıda belirtilen uluslararası yarışmalardan;

a) Olimpiyat Oyunları, Parolimpik Oyunları, Üniversiad Oyunları, Akdeniz Oyunları ile Dünya Askeri Oyunlarında ferdi ve takım müsabakalarında ilk üç dereceye girenler,

b) Uluslararası Olimpiyat Komitesinin tanıdığı spor dallarının büyükler, gençler ve ümitler kategorilerinde; Dünya ve Avrupa Şampiyonaları ile Uluslararası Askeri Sporlar Konseyince yapılan Dünya ve Avrupa Şampiyonalarında ilk üç dereceye girenler,

c) (a) ve (b) bentlerinde belirtilen yarışmaların takım sporlarında en az on kez ülkemizi temsil ederek milli sporcu belgesi almış olanlar,

öğrenim ve diğer şartları taşımaları kaydıyla KPSS puanı şartı aranmaksızın beden eğitimi öğretmenliği için başvuruda bulunabilecektir.

- Bu kapsamda yapılan başvurular, öncelikle Gençlik ve Spor Bakanlığı Spor Genel Müdürlüğünce adayın milli sporculuğu kontrol edilerek elektronik ortamda onaylanacaktır. Uygun bulunarak elektronik ortamda onaylanan başvurular, Elektronik Başvuru Formunda aday tarafından seçilmiş olan il milli eğitim müdürlüğündeki onay bürosunun onay ekranına yansıyacaktır. Adaylar ya da vekalet verilen kişi gerekli belgeler ile birlikte başvuru onayı için tercih edilen il milli eğitim müdürlüğüne başvuracaktır. İl milli eğitim müdürlükleri, belge kontrolünden sonra öğretmenliğe atama şartlarını taşıdığı tespit edilenlerin başvurularını elektronik ortamda onaylayacaktır. Başvurular onaylandıktan sonra geçerlilik kazanacaktır.

D. Başvuru

-Öğretmenliğe başvuru ve atama işlemleri elektronik ortamda gerçekleştirilecektir.

-Elektronik Başvuru Sayfası "İlk Atama", "Açıktan ve Kurumlar Arası Yeniden Atama" ve "Milli Sporcuların Atanması" şeklinde ayrı ayrı düzenlenmiştir. Adaylar durumlarına uygun atama çeşidini seçmek suretiyle http://mebbis.meb.gov.trve http://ikgm.meb.gov.tradreslerindeki Elektronik Başvuru Formunu kullanarak başvurularını yapacaktır.

-Türkçe, İlköğretim Matematik, Fen Bilimleri/Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler, Türk Dili ve Edebiyatı, Tarih, Coğrafya, Matematik (Lise), Fizik, Kimya, Biyoloji, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Yabancı Dil (Almanca, İngilizce), Rehberlik ve Sınıf Öğretmenliği alanlarına başvuruda bulunacak adaylar, atanacakları alanda KPSSP121 puan türünden taban puan ve üzerinde puan almış olmaları kaydıyla başvurabilecektir.

-Yukarıda sayılanların dışındaki alanlara atanacaklar ise, KPSSP10 puan türünde atanacakları alan için belirlenen taban puan ve üzerinde puan almış olmaları kaydıyla başvurabilecektir.

-Mezuniyetleri birden fazla alana kaynak teşkil eden adaylar, atanabilecekleri alan için öngörülen KPSS sonucu esas alınmak üzere sadece bir alana başvuruda bulunabilecektir.

-Adaylar, elektronik ortamda yaptıkları başvuruları ve bu başvurulara ilişkin Elektronik Başvuru Formunun çıktısını, şahsen ya da noter aracılığıyla vekalet verecekleri kişiler vasıtasıyla il/ilçe milli eğitim müdürlüklerine onaylatacaktır.

-Başvurularda aslı ibraz edilen belgelerin birer örneği il/ilçe milli eğitim müdürlüklerince onaylanarak teslim alınıp asılları adaylara geri verilecektir.

-Atama sürecinin zamanında sonuçlandırılması bakımından başvurular, başvurunun yapıldığı gün veya en geç takip eden gün onaylanacaktır.

-Öğretmen olarak görevli iken görevinden ayrılmış olanlardan Bakanlıkça en son düzenlenen kararnamelerinde birden fazla alan yazılı olanlar, bu alanlardan yalnızca öğrenimleri itibarıyla atanabilecekleri bir alana başvuruda bulunabilecektir.

-Elektronik Başvuru Formunda beyan edilen bilgilerden adaylar sorumlu olacaktır. Adaylardan başvuru ekranında karşılaşılan uyarının yanlış olduğunu iddia edenler bu durumu, Ek-2 Dilekçe ile İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğüne(Öğretmen Atama DaireBaşkanlığı) faks yoluyla (Faks No: 0 312 418 03 81) ya da il milli eğitim müdürlüklerince "e-posta" yoluyla bildirecektir.

-Adayların başvurularının il/ilçe milli eğitim müdürlüklerince onaylanmasından sonra yapacakları bilgi ve beyan düzeltme talepleri dikkate alınmayacaktır.

-Elektronik Başvuru Formuna adayların kimlik bilgileri ile KPSS puanları yansıtılmıştır. Adaylar atama biçimlerini, alanlarını, mezun oldukları yükseköğretim programlarını, başvuruyu onaylatacakları il/ilçe ve adres bilgileri ile tercihlerini söz konusu form üzerinde belirteceklerdir.

-Bakanlığımız öğretmen kadrolarında adaylıkları kaldırıldıktan sonra görevden ayrılanlar ile öğretmenlikte adaylığı kaldırıldıktan sonra diğer kamu kurumlarına atanıp halen bu kurumlarda görev yapanlar,ayrıldıkları eğitim kurumunu/halen görevli oldukları kurumu, alanlarını, mezun oldukları yükseköğretim programlarını, başvurularını onaylatacakları il/ilçeyi, tercihlerini, adres bilgilerini, hizmet sürelerini ve hizmet belgelerindeki kadro derece ve kademelerini Elektronik Başvuru Formunda belirtecektir.Başvuru onay makamları, adayların hizmet belgesi ile hizmet sürelerini karşılaştırarak gerçeğe aykırı başvurulan onaylamayacak; varsa yapılmış olan atamalar iptal edilecektir.

-Elektronik Başvuru Formu haricinde veya süresi dışında yapılan, il/ilçe milli eğitim müdürlüklerince onaylanmamış olan, atama alanı ve mezun olduğu yükseköğretim programı yanlış girilerek yapılan başvurular ile başvuru şartlarını taşımadığı halde gerçeğe aykırı belgeyle ya da beyanda bulunarak, evrakta tahrifat yaparak, gerçek durumunu gizleyerek yapılan başvurular geçersiz sayılacak;varsa yapılmış olan atamalar iptal edilecektir.

-Başvuru tarihi itibarıyla askerlik için sevke tabi olanlar ile halen askerlik hizmetini yapmakta olan öğretmen adayları başvuruda bulunabilecektir. Bu adaylardan askerlik hizmetini yapmakta iken öğretmenliğe atananlar, halen askerde olduklarını ve muhtemel terhis tarihini gösterir bir belgeyi en kısa süre içinde dilekçe ekinde atandıkları il milli eğitim müdürlüklerine gönderecekler ve terhis tarihini takip eden bir ay içinde göreve başlatılacaktır.

- Beden eğitimi alanına kaynak olan bölüm mezunu öğretmen adaylarından milli sporcu belgesi almış olanların başvuruları, (12/05/2011 tarihli ve 27932 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Milli Sporcu Belgesi Verilmesi Hakkında Yönetmelik hükümleri çerçevesinde düzenlenen/denklik işlemleri yapılan milli sporcu belgesinin taranarak eklenmesi kaydıyla)Bakanlığın http://ikgm.meb.gov.tr internet adresinde alınacaktır. Başvurular, Gençlik ve Spor Bakanlığı Spor Genel Müdürlüğü ile il milli eğitim müdürlüklerince elektronik ortamda onaylandıktan sonra değerlendirmeye alınacaktır.

- Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının 29/06/2009 tarihli ve 2848/18852 sayılı yazısında; Yükseköğretim Yürütme Kurulunun 08/07/2004 tarihli kararının iptal edildiği belirtildiğinden Selçuk Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği ve Selçuk Üniversitesi Anaokulu Öğretmenliği Bölümü mezunu öğretmen adaylarının, Çocuk Gelişimi Öğretmenliğine atanma yönündeki başvuruları onaylanmayacaktır.

-Bu duyuruda yapılan açıklamalara ek olarak başvuru süresi içinde oluşabilecek durumlar ile uygulamalara yönelik açıklamalar Bakanlığın http://ikgm.meb.gov.tr internet adresinde başvuru süresi içinde duyurulacaktır. Öğretmen adaylarının hak kaybına uğramamaları bakımından bu açıklamaları takip etmeleri gerekmektedir.

1. Başvuruda istenecek belgeler

-Başvuruda adaylardan;

a) Lisans diploması veya mezuniyet geçici belgesinin aslı veya onaylı örneği,

b) Orta Öğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans, Pedagojik Formasyon Programı/ Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifikası,İlköğretim Sınıf Öğretmenliği ya da İngilizce Öğretmenliği Sertifikası programlarından birini tamamladığına ilişkin belge veya bu belgenin onaylı örneği,

c) Yurt dışındaki yüksek öğretim kurumlarından mezun olanların, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca verilen yükseköğreniminin ve pedagojik formasyon belgesinin yurt içindeki yükseköğretim kurumlarına veya programlarına denklik belgesi,

ç)Felsefe bölümü mezunlarından; 16 kredi sosyoloji, 16 kredi psikoloji, sosyoloji bölümü mezunlarından; 8 kredi mantık, 16 kredi felsefe, 16 kredi psikoloji aldığına dair belgenin aslı veya onaylı örneği, (Bu belge pedagojik formasyon belgesi yerine kullanılamaz.),

d) Bakanlığımız dışındaki kurumlarda aday ya da asıl devlet memuru olarak çalışanlardan KPSSP10-KPSSP121 sonuç belgesi ve hizmet belgesi,

e) Devlet memurluğunda adaylığı kaldırıldıktan sonra memuriyetten ayrılıp ilk atama yoluyla başvuracaklardan KPSSP10-KPSSP121 sonuç belgesi ile en son ayrıldıkları kuramca düzenlenen hizmet belgesi (Hizmet belgesi üzerinde görevden ayrılma nedeni açıkça belirtilecektir.),

f) Öğretmenlikte adaylığı kaldırıldıktan sonra diğer kamu kurum ve kuruluşlarına geçenler ile öğretmenlikte adaylığı kaldırıldıktan sonra ayrılanlardan atanmak üzere başvuruda bulunacaklardan, kuramca onaylı hizmet belgesi ile Milli Eğitim Bakanlığınca düzenlenmiş en son atama kararnamesinin bir örneği (Daha önceki dönemlerde kararname düzenlenmeyen "okul öncesi öğretmenliği/çocuk gelişimi ve eğitimi öğretmenliği ile sınıf öğretmenleri" için Bakanlıkça düzenlenen atama üst yazısı veya onay listenin ilgili sayfasının fotokopisi kabul edilecektir. Hizmet belgesi üzerinde görevden ayrılma nedeni açıkça belirtilecektir.),

g) Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesinden alınan öğretmenlik meslek bilgisi sertifikasının, pedagojik formasyona eşdeğer olduğunu gösterir Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından verilmiş belge,

ğ)Azerbaycan Devlet Medeniyet ve İnce Sanat Üniversitesi ile Azerbaycan Devlet Kültür ve Güzel Sanatlar Üniversitesi Müzik Öğretmenliği bölümünden lisans derecesi ile mezun olanlardan, öğretmenlik meslek bilgisi alanında yapılan seviye tespit sınavında 50 ve üzeri puan alarak başarılı olduğuna ilişkin belge,

h) Pedagojik Formasyon Belgesi almaya hak kazandıkları halde belge düzenlenemeyenlerden, belgeyi almaya hak kazandıklarına ilişkin ilgili üniversiteden alacakları yazı,

istenecektir.

- Kamu kurum ve kuruluşlarında görev yapan adaylardan başvuru esnasında muvafakat belgesiistenmeyecektir. Ancak bu adaylardan ataması yapılanların göreve başlama işlemleri esnasında bu belgeyi ibraz etmeleri gerekmektedir.

-Adaylardan sağlık, askerlik ve adli sicil durumlarına ilişkin belge istenmeyecek, Elektronik Başvuru Formunda beyan alınacaktır. Sağlık hariç olmak üzere diğer belgelerden ilgili kamu kuramlarından elektronik ortamda teyidi mümkün olmayanlar başvuruda adaylardan istenecektir. Adayın beyanı ile teyit edilen belgeler arasında çelişki olduğunun tespit edilmesi halinde durum değerlendirilerekbaşvuruya engel hali olmadığına karar verilenlerin başvurusu kabul edilecektir.

E. Tercihler

-Öğretmenliğe atama başvurusunda bulunacaklar, 652 sayılı Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 37 nci maddesinin üçüncü fıkrası hükmünü de göz önünde bulundurarak Elektronik Başvuru Formuna yansıtılacak olan eğitim kuramları arasındanen fazla 25 (yirmi beş) eğitim kurumunu tercih edebilecektir. Tercihler, aynı il ve/veya farklı illerde bulunan eğitim kurumları arasından istenilen öncelikte yapılabilecektir. İl veya ilçe milli eğitim müdürlüğünce başvuruları onaylanmadıkça adaylar tercih değişikliği yapabilecektir.

-Adaylar tercih dışı seçenek olarak;

a) "Tercihlerim dışındaki eğitim kuramlarına atanmak istemiyorum."

b) "Tercihlerim dışındaki eğitim kuramlarına atanmak istiyorum."

seçeneklerinden birini mutlaka işaretleyecektir.

-Tercihlerine atanamayan adaylardan (b) seçeneğini işaretleyenler, ilan edilen kontenjanlardan boş kalan eğitim kuramlarına bilgisayar kurasıyla atanmak üzere değerlendirmeye alınacaktır.

-Bilişim teknolojileri alanına atanmak üzere başvuruda bulunan; bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenliği, matematik-bilgisayar bölümü, istatistik ve bilgisayar bilimleri, bilgisayar teknolojisi bölümü/bilgisayar teknolojisi ve bilişim sistemleri bölümü ile bilgi teknolojileri bölümü mezunları, mesleki ve teknik ortaöğretim kurumları dışındaki eğitim kurumlarını tercih edecektir.

F. Öğretmenliğe atamaya kaynak programlar

-Yükseköğretim kuramlarından mezun olanların hangi alan öğretmenliğine atanabilecekleri, Talim ve Terbiye Kurulunun 20/02/2014 tarihli ve 9 sayılı kararı ve eki Çizelgeyle belirlenmiştir. Başvuru yapacak adaylar,http://ttkb.meb.gov.tr internet adresinden ulaşabilecekleri bu karar ve eki çizelgeden öğrenimlerine göre hangi alana atanabileceklerini görebilecektir.

- İş Eğitimi (İş ve Teknik Eğitimi, Ev Ekonomisi, Ticaret)" alan öğretmenliğine, Talim ve Terbiye Kurulunun 12/07/2004 tarihli ve 119 sayılı kararı eki çizelgede kaynak gösterilen yükseköğretim programlarında 2009-2010 öğretim yılı ve daha önce öğrenim görüp mezun olanlar ile2009-2010 öğretim yılından önce Resim-İş Öğretmenliği bölümünden mezun olanlar ile bu öğretim yılında adı geçen bölüme kayıtlı olup daha sonra mezun olanlar "Teknoloji ve Tasarım" alanına başvuru yapabilecektir.

-Talim ve Terbiye Kurulunun 07/07/2009 tarihli ve 80 sayılı kararında Denizcilik(Gemi Yönetimi ve Kaptanlığı) alanına kaynaklık eden Balıkçılık Teknolojisi Mühendisliğinden Mart 2014 tarihinden önce mezun olanlar ilebu tarihten önce adı geçen bölümde kayıtlı olup daha sonra mezun olanlar, Denizcilik(Gemi Yönetimi ve Kaptanlığı) alanına birinci öncelikli olarak başvuruda bulunabilecektir.

- Talim ve Terbiye Kurulunun 07/07/2009 tarihli ve 80 sayılı kararında Denizcilik(Gemi Makineleri) alanına kaynaklık eden Motor Öğretmenliği, Otomotiv Öğretmenliği/Eğitimi ve Otomotiv Teknolojisi Eğitimi Bölümünden Mart 2014 tarihinden önce mezun olanlar ile bu tarihte adı geçen bölümlerde öğrenim görmekte olupdaha sonra mezun olanlar, Denizcilik(Gemi Makineleri) alanına birinci öncelikli olarak başvuruda bulunabilecektir.

-Geleneksel Türk El Sanatlarının adının Geleneksel Türk Sanatları olarak değiştirildiğine ilişkin Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının 14/07/2008 tarihli ve 18140 sayılı yazısı ile 05/06/2010 tarihli ve 15769 sayılı yazısı doğrultusunda, alanlara kaynaklık etmede Geleneksel Türk El Sanatları, Geleneksel Türk Sanatları gibi kabul edilecektir.

-Yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olanların yükseköğreniminin ve/veya pedagojik formasyon belgesinin yurt içindeki yükseköğretim kuramlarına veya programlarına denkliğinin Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca kabul edilmiş olması gerekmektedir.

-Hoca Ahmet Yesevi Uluslararası Türk- Kazak Üniversitesi ile Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi mezunlarından denklik belgesi istenmeyecektir.

-Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Türkoloji Bölümü, Kafkas Üniversitesi Fen- Edebiyat Fakültesi Çağdaş Türk Lehçeleri Bölümü ile Azerbaycan Türkçesi ve Edebiyatı Anabilim Dalı mezunları, diğer şartları taşımaları kaydıyla Türk Dili ve Edebiyatı alanına başvuru yapabilecektir.

-Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının 15/02/2012 tarihli ve 2012.5 sayılı kararı doğrultusunda, Türkiye Cumhuriyeti ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti hukukuna göre kurulmuş olan üniversitelerden mezun olanlar hakkında aşağıdaki şekilde işlem yapılacaktır:

a) Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetindeki üniversitelerden 2011-2012 öğretim yılı bahar yarıyılından önce mezun olanlar, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına başvurarak denklik ya da yükseköğrenimlerinin geçerli olduğuna dair belge alacaktır. Adaylar alacakları bu belgelerden biriyle öğretmenlik başvurusunda bulunabilecek;belge ibraz edemeyen adaylar ise başvuruda bulunamayacaktır.

b) 2011-2012 öğretim yılı bahar yarıyılından itibaren mezun olanlardan denklik belgesi istenmeyecek; ancak, mezuniyet belgelerinin arka yüzüne mezun oldukları yüksek öğretim kurumuna ÖSYM tarafından yerleştirildiklerinin Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı tarafından onaylanmış olması gerekecektir.

-Azerbaycan Devlet Medeniyet ve İnce Sanat Üniversitesi ile Azerbaycan Devlet Kültür ve Güzel Sanatlar Üniversitelerinin Müzik Öğretmenliği bölümünden lisans derecesi ile mezun olup öğretmenlik meslek bilgisi alanında yapılan seviye tespit sınavında 50 ve üzeri puan alarak başarılı olanlar, bu belgelerini ibraz etmeleri halinde müzik alanına kaynak gösterilen yükseköğretim programlarından mezun olanlar ile birlikte değerlendirilecek; belge ibraz edemeyenler ise alanlarında belirlenen taban puanın üzerinde puan almaları kaydıyla alan mezunlarının atanmalarından sonra değerlendirilmek üzere başvuru yapabilecektir.

-İbraz edilen denklik belgelerinde "Öğretmen atamalarında geçersizdir." şerhi bulunanların başvuruları kabul edilmeyecektir.

G. Pedagojik formasyon

-Başvurularda geçerli kabul edilecek Pedagojik Formasyon belgeleri:

a) Ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans diploması ya da belgesi,

b) En az 21 kredilik Pedagojik Formasyon Sertifikası (1993-1994 öğretim yılı ve daha öncesinde düzenlenen 18 ve üstü kredilik belgeler de kabul edilecektir),

c) İlköğretim Sınıf Öğretmenliği Sertifikası (33 kredilik),

ç)İngilizce Öğretmenliği Sertifikası

d) Lisans mezunu olmadan önce meslek yüksekokullarında öğrenim görenlerin bu sürede aldıkları Pedagojik Formasyon Belgesi.

- Herhangi bir öğretmenlik alanında alınan pedagojik formasyon eğitimi,diğer alanlar için de geçerli sayılacaktır.

- Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ile yurt dışındaki üniversitelerden alınan pedagojik formasyon belgeleri, T.C. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca denkliği kabul edilmediği sürece geçerli olmayacaktır. Ancak, T.C. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının izniyle Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetindeki yüksek öğretim kurumlarında açılan pedagojik formasyon eğitimini başarıyla tamamlayanlardan ayrıca denklik belgesi istenmeyecektir.

- Öğretmenlik başvurularının son günü itibarıyla pedagojik formasyon eğitimini başarı ile tamamlayan; ancak, formasyon belgesi düzenlenemeyenler, eğitimde başarılı olduklarına ilişkin ilgili üniversiteden alacakları belge ile başvuru yapabilecektir. Bu durumda olanlar, elektronik başvuru formunda yer alan pedagojik formasyon bilgileri bölümüne, aldıkları bu belgenin tarih ve sayısını girecektir.

- Eğitim fakültesi mezunları, resmi eğitim kurumlarında öğretmenlikte adaylığı kaldırılmış olanlar ve devlet üniversitelerinde (vakıf üniversiteleri hariç) en az iki yıl süreyle öğretim üyesi, öğretim görevlisi, okutman, uzman ve araştırma görevlisi olarak çalışmış olanlardan pedagojik formasyon belgesi istenmeyecektir.

Ğ. Onay işlemleri

- İl milli eğitim müdürlüklerinde, atamalardan sorumlu il milli eğitim müdür yardımcısı veya şube müdürünün başkanlığında; atama, özlük ve bilgi işlem bölümlerinde görevli ve öğretmen atama ve yer değiştirme mevzuatında yetkin personelden "Başvuru Onay Komisyonu" oluşturulacaktır. İl milli eğitim müdürlüğünce öğretmenlik başvurularının kabul edilmesi ve onaylanmasına yönelik işlemler için ilçe milli eğitim müdürlüklerinde de Başvuru Onay Komisyonları oluşturulabilecektir.

-Başvuru ve onay işlemlerine yönelik hususlarda gerekli önlemler, il/ilçe milli eğitim müdürlüklerince alınacaktır.

-Elektronik Başvuru Formunda, adayın mezuniyet belgesinin tarihi ile Teknoloji ve Tasarım alanı öğretmenliğine ilk defa atanmak üzere başvuru yapacaklar için ek olarak "üniversiteye kayıt tarihi'nin girilmesi zorunludur. Girilen bilgiler arasında farklılık bulunması durumunda, kaydetme işlemi sırasında uyarı mesajı gelecektir. Bu durumda aday giriş ekranı ile onay ekranındaki bilgilerin uygunluğu sağlanacaktır.

-Onay modülünde, adayın seçmiş olduğu yükseköğretim programı için gerekli olan belgeler ile açıklamaları içeren uyarı alanları bulunmaktadır. Bu alanların işaretlenmesi zorunludur. Bu işlem Bakanlığın onay yetkili kullanıcısı tarafından, uyarıların okunduğu anlamını taşımakta olupevrak incelemesi sırasında işaretlenmiş olan uyarılara dikkat edilmesi gerekmektedir.

-Adayın Elektronik Başvuru Formunda seçmiş olduğu yükseköğretim programı, eğitim fakültesi dışındaki bir program ise; onay ekranına "Pedagojik Formasyon Belgesi var mı?" sorusu gelecektir. Belgesini ibraz eden adaylar için bu alanın işaretlenerek belge tarih ve sayısının girilmesi zorunludur. Lisans diplomalarında "Pedagojik Formasyon Görmüştür." ifadesi bulunan adayların, öğrenimleri süresince kaç kredilik pedagojik formasyon dersi aldıklarını gösterir belgeyi mezun oldukları fakültelerden almaları ve bu belgenin "tarih" ve "sayı"sını girmeleri zorunludur.

-Pedagojik formasyon eğitimini başarı ile tamamlayan ancak formasyon belgesi düzenlenemeyenler, başarılı olduklarına ilişkin ilgili üniversiteden alacakları yazının tarih ve sayısını elektronik başvuru formunda yer alan pedagojik formasyon bilgileri bölümüne girecektir. Pedagojik formasyonbelgesi göreve başlama esnasında ibraz edilmek zorundadır. Pedagojik formasyonbelgesini ibraz edemeyenlerin ataması iptal edilecektir.

-Pedagojik formasyon belgesinde belge "sayısı"nın olmaması durumunda ekranda sayı alanına 0 (sıfır) girilecektir.

-Öğretmenlikten ya da memurluktan ayrılanların, görevden ayrılış nedenine göre yasal altı aylık veya bir yıllık bekleme süresini doldurup doldurmadıklarına dikkat edilecektir. 2547 sayılı Kanun, diğer personel kanunları ve kanunlardaki özel hükümlere tabi olarak çalışmakta iken görevinden ayrılanlar bakımındanaltı aylık veya bir yıllık bekleme süresi aranmayacaktır.

- Elektronik Başvuru Formunda fotoğrafı bulunmayan adayların, fotoğraflarının Başvuru Formuna yansıtılması gerekmektedir. Bu adayların fotoğraflarının, tarayıcı aracılığıyla 5KB geçmemek üzere taranarak onay işlemi sürecinde Forma aktarılması sağlanacaktır.

-Onaylama işlemi sonuçlandıktan sonra Elektronik Başvuru Formunun üç adet çıktısı alınarak nüshalarıyla birlikte adaya veya vekalet verilen kişiye imzalatılacaktır. Onaylanan Başvuru Formunun iki nüshası belge asılları ile birlikte adaya geri verilecek, diğer nüshasına bu belgelerin birer fotokopisi iliştirilmek suretiyle iki yıl süreyle muhafaza edilecektir.

-Onaylanmış Başvuru Formunu yanlış doldurduğunu (tercihler hariç) sonradan beyan ederek yanlışlığın düzeltilmesini başvuru süresi içinde yazılı olarak isteyen adayların belgeleri yeniden incelenecek; isteklerinin uygunluğu halinde başvuruları reddedilerek yeniden başvuruda bulunmaları sağlanacak ve uygun başvurular onaylanacaktır.

-Başvuru onay sürecine ilişkin iş ve işlemlerden, il/ilçe milli eğitim müdürleri dahil olmak üzere başvuru onay komisyonunda görevli il milli eğitim müdür yardımcısı veya il/ilçe şube müdürü ile görevli personel birlikte sorumlu olacaktır.

-Adayların başvuru onaylama işlemleri; Talim ve Terbiye Kurulunun 20/02/2014 tarihli ve 9 sayılı öğretmenlik alanları, atama ve ders okutma esaslarınıngeçici maddeleri de dahil olmak üzere ilgili maddeleri veeki Çizelge ile bu Çizelgede mezun olunan yükseköğretim programları/fakültelere göre belirlenen öncelik durumları dikkate alınarak yapılacaktır.

-Onay işlemi sırasında geçerliliği konusunda tereddüt edilen belgeler, tarayıcıdan geçirilerek İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü Öğretmen Atama Daire Başkanlığına e-posta ekinde gönderilecek ve yapılacak değerlendirme sonucuna göre işlem yapılacaktır.

H. Atamalar

İ. İlk Atama

-Başvuruda bulunan adayların atamaları, alanlar bazında 2014 KPSSP10 veya 2014 KPSS121 puan üstünlüğü esasına göre tercihleri de dikkate alınmak suretiyle yapılacaktır.

-Atamalarda öncelik, Talim ve Terbiye Kurulu kararlarına göre mezuniyetleri itibarıyla atanacağı alana kaynak olarak gösterilen yükseköğretim programları mezunları ile kaynak yükseköğretim programlarından mezun olup pedagojik formasyona sahip adaylar ve Talim ve Terbiye Kurulu görüşleri çerçevesinde bu duyuruda aynı alana kaynak gösterilen program mezunları ile birlikte değerlendirileceği belirtilenlere verilecektir. Öğretmen ihtiyacının bu adaylar ile karşılanamaması halinde, mezuniyeti atanacağı alana kaynak olmakla birlikte pedagojik formasyonu olmayan adaylar da KPSS puan üstünlüğü esasına göre tercihleri doğrultusunda atanabilecektir.

-Adayların KPSS puanlarının eşit olması durumunda ataması yapılacak adayın seçiminde; sırasıyla alan bilgi sınavı yapılan alanlarda öğretmenlik alan bilgisi testindeki doğru cevap sayısı fazla olana, eğitim bilimleri testindeki doğru cevap sayısı fazla olana, bunun da eşit olması durumunda KPSS'de sırasıyla genel kültür ve genel yetenek testlerindeki doğru cevap sayısı fazla olana öncelik verilecek; eşitliğin devamı halinde atanacak aday bilgisayar kurası ile belirlenecektir.

2. Açıktan ve kurumlar arası yeniden atama

-Atamalar, başvuruda bulunanların öğretmenlikteki veya yükseköğretim kurumlarındaki hizmet süreleri fazla olana öncelik verilmek suretiyle, memuriyetteki hizmet süreleri esas alınarak alanlar itibarıyla ayrılan kontenjan sınırlılığında tercihler de dikkate alınmak suretiyle yapılacaktır.

-Atamalarda adayların hizmet sürelerinin eşit olması durumunda öğretmenliğe daha önce başlayana öncelik verilecek; eşitliğin devamı halinde atanacak aday bilgisayar kurası ile belirlenecektir.

3. Milli sporcuların ataması

- Milli sporcuların beden eğitimi öğretmenliğine atamaları, Gençlik ve Spor Bakanlığı Spor Genel Müdürlüğünün 02/03/2010 tarihli ve GMT.430.00/399 sayılı yazısı eki listeye göre hazırlanan EK-3 Milli Sporcuların Atamalarında Esas Alınacak Öncelik Sıralaması Tablosunda belirtilen öncelik sıralamasına göre yapılacaktır. Söz konusu Tabloda belirtilen öncelik sıralamasında eşitlik olması halinde, atanacak adayın seçiminde mezuniyet tarihi önce olana, bunun da eşit olması halinde yaşı büyük olana öncelik verilecektir.

-Atamalar 6 ŞUBAT 2015 tarihinde yapılacaktır.

I. Atamaların duyurulması, tebligat ve göreve başlama

1. Bilgisayar ortamında gerçekleştirilen atama sonuçları, atamaların yapıldığı tarihte Bakanlığın http://ikgm.meb.gov.tr internet adresinden duyurulacaktır.

2. Atama kararnameleri, il milli eğitim müdürlüklerine internet ortamında gönderilecektir. Ataması yapılanların başvuruda belirtikleri elektronik posta adreslerine 7201 sayılı Tebligat Kanununa göre elektronik ortamda tebligat yapılacaktır.

3. Ataması yapılanlar, aşağıda belirtilen belgeler ile birlikte atandıkları il milli eğitim müdürlüklerine başvurarak göreve başlama talebinde bulunacaktır. İstenilen belgeleri tam olarak ibraz edenler göreve başlatılacak; belgelerinde eksiklik görülenler ya da belgeleri eksik olanlar göreve başlatılmayacaktır.

4. Tebligatı beklemeksizin göreve başlamak isteyen öğretmen adayları, atandıkları il milli eğitim müdürlüklerine istenilen belgelerle başvurmak suretiyle göreve başlayabilecektir.

5. Elektronik Başvuru Formundaki beyanları ile ibraz ettikleri belgeler il milli müdürlüklerince değerlendirilecek, göreve başlatılmasına engel hali bulunmayanlar göreve başlatılacak; göreve başlatılmasında tereddüde düşülenler ise değerlendirilmek üzere İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü Öğretmen Atama Daire Başkanlığına bildirilecektir.

6.Sabıka sorgulama belgesinde "Adli sicil kaydı vardır" ibaresi bulunanlara ait sabıka sorgulama belgesi ile buna ilişkin mahkeme kararı temin edilerek İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü Öğretmen Atama DaireBaşkanlığına gönderilecektir. Bu adaylar hakkında Bakanlıkta oluşturulan Sicil Kaydını İnceleme Komisyonunun vereceği karar doğrultusunda işlem yapılacaktır.

7. Başvurusunda sağlık durumu yönünden görev yapmasına engel bir durumu olmadığını beyan etmekle birlikte, göreve başlama esnasında sağlık durumunun öğretmenlik görevini yapmasına engel oluşturacağı hususunda tereddüt oluşan aday göreve başlatılmayıp; adaydan, yurdun her bölgesinde ve iklim şartlarında öğretmenlik yapabileceğine ilişkin tam teşekküllü bir hastaneden alacağı sağlık kurulu raporu istenecektir.

8. Öğretmen olarak ataması yapılanlardan göreve başlama işlemi esnasında aşağıdaki belgeler istenir:

a) Bu duyuruda başvuru esnasında isteneceği belirtilen belgeler,

b) Son altı ay içinde çekilmiş vesikalık fotoğraf (2 adet),

c) Mal bildirimi (il milli eğitim müdürlüklerinden temin edilecektir),

ç) Elektronik Başvuru Formunun onaylı örneği,

d) Milli sporcular, yukarıdaki belgelerin yanında elektronik ortamda beyan ettikleri 12/05/2011 tarihli ve 27932 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Milli Sporcu Belgesi Verilmesi Hakkında Yönetmelik hükümleri çerçevesinde 12/05/2011 tarihi ve sonrasında düzenlenen/denklik işlemleri yapılan milli sporcu belgesi/belgeleri veya kurumca onaylı örneği,

e) Başvuru esnasında Pedagojik Formasyon Belgesi yerine resmi yazı ibraz edenlerden Pedagojik Formasyon Belgesi,

f) Diğer kamu kuramlarında görev yapmakta olanlardan yetkililerce onaylanmış muvafakat belgesi.(Ek-4/a yazı çerçevesinde alınan Ek-4/b muvafakat belgesi)

İ. Göreve başlamayanlar hakkında yapılacak işlemler

- Öğretmen olarak ataması yapılanlardan başvurusunda belirtilen elektronik posta adresine 7201 sayılı Tebligat Kanununa göre elektronik posta yoluyla tebligat yapıldığı halde yasal süre içinde göreve başlamayanların atamaları, 657 sayılı Kanunun 62 ve 63 üncü maddelerine göre iptal edilecektir. Bu durumda olanlar, atandıkları tarihten itibaren 1 (bir) yıl geçmeden öğretmenliğe yeniden atanmak üzere başvuramayacaktır.

EK-1 ATAMA YAPILACAK ALANLAR İLE BAŞVURUYA ESAS OLACAK TABAN PUAN VE KONTENJAN LİSTESİ (2015 ŞUBAT)

SN

KOD

ALAN ADI

Taban

Puan

ilk Atama

Açıktan Atama ve Kurumlararası Yeniden Atama

Milli Sporcu

TOPLAM

1

7028

Adalet

50

6

1

 

7

2

7030

Aile ve Tüketici Hizmetleri

50

2

1

 

3

3

2246

Almanca

50

94

1

 

95

4

7092

Arapça

50

27

1

 

28

5

4933

Bahçecilik

50

1

1

 

2

6

2265

Beden Eğitimi

50

514

3

57

574

7

1119

Bilişim Teknolojileri

50

422

3

 

425

8

1123

Biyoloji

50

397

3

 

400

9

4935

Biyomedikal Cihaz Teknolojileri

50

1

   

1

10

1963

Büro Yönetimi

50

35

1

 

36

11

1207

Coğrafya

50

256

2

 

258

12

4927

Çince

50

1

   

1

13

4936

Çocuk Gelişimi ve Eğitimi

50

55

1

 

56

14

7032

Denizcilik/Gemi Makineleri

50

5

1

 

6

15

7031

Denizcilik/Gemi Yönetimi ve Kaptanlığı

50

6

1

 

7

16

7034

Denizcilik/Su Ürünleri

50

1

   

1

17

1245

Din Kült. ve Ahl.Bil.

50

1.033

   

1.040

18

4942

Eğlence Hizmetleri

50

2

1

 

3

19

7035

El San.Tek/El Sanatları

50

61

1

 

62

20

7036

El San.Tek/Nakış

50

82

1

 

83

21

7037

Elektrik-Elektronik Tek./Elektrik

50

101

1

 

102

22

7038

Elektrik-Elektronik Tek./Elektronik

50

13

1

 

14

23

7039

Endüstriyel Otomasyon Teknolojileri

50

4

1

 

5

24

1371

Felsefe

50

79

1

 

80

25

1386

Fen Bilimleri/Fen ve Teknoloji

50

745

   

750

26

1390

Fizik

50

258

   

260

27

1417

Fransızca

50

3

1

 

4

28

4951

Gazetecilik

50

2

1

 

3

29

7040

Gemi Yapımı/Çelik Gemi Yapımı

50

1

1

 

2

30

7042

Gemi Yapımı/Gemi Ressamlığı

50

1

   

1

31

7041

Gemi Yapımı/Gemi Tesisatı

50

1

   

1

32

7043

Gemi Yapımı/Tekne ve Yat Yapımı

50

1

1

 

2

33

7044

Gıda Teknolojisi

50

30

1

 

31

34

4954

Giyim Üretim Teknolojisi

50

64

1

 

65

35

7102

Görsel Sanatlar

50

119

1

 

120

36

7046

Grafik ve Fotoğraf/Fotoğraf

50

1

1

 

2

37

7045

Grafik ve Fotoğraf/Grafik

50

12

1

 

13

38

4957

Güzellik ve Saç Bakım Hizmetler

50

1

1

 

2

39

4958

Halkla ilişkiler ve Organizasyon Hizmetleri

50

7

1

 

8

40

7098

Harita-Tapu-Kadastro/Harita-Tapu-Kadastro Hukuk

50

1

   

1

41

7097

Harita-T apu-Kadastro/Harita-T apu-Kadastro T ekniği

50

1

1

 

2

42

4959

Hasta ve Yaşlı Hizmetleri

50

10

1

 

11

43

7048

Hayvan Sağlığı

50

1

   

1

44

7099

Hayvan Yetiştiriciliği

50

1

   

1

45

1230

I.H.L. Meslek Dersleri

50

84

1

 

85

46

1715

ilköğretim Matematik Oğr.

50

1.043

7

 

1.050

47

1524

İngilizce

50

1.423

7

 

1.430

48

7050

inşaat Tek./Yapı Dekorasyon

50

1

   

1

49

7049

inşaat Tek./Yapı Tasarımı

50

4

1

 

5

50

4899

İspanyolca

50

2

1

 

3

51

1627

Kimya/Kimya Teknolojisi

50

288

   

290

52

4967

Konaklama ve Seyahat Hizmetleri

50

19

1

 

20

53

4968

Kuyumculuk Teknolojisi

50

8

1

 

9

54

7096

Laboratuvar Hizmetleri

50

1

1

 

2

55

7056

Makine Tek/Makine Model

50

4

1

 

5

56

7055

Makine Tek/Makine Ressamlığı

50

2

1

 

3

57

7054

Makine Tek/Makine ve Kalıp

50

29

1

 

30

SN

KOD

ALAN ADI

Taban

Puan

İlk Atama

Açıktan Atama- Kurumlararası Yeniden Atama

Milli Sporcu

TOPLAM

58

1700

Matbaa

50

12

1

 

13

59

2353

Matematik

50

696

4

 

700

60

4972

Metal Teknolojisi

50

27

1

 

28

61

7104

Metalürji Teknolojisi

50

3

1

 

4

62

7095

Mobilya ve Iç Mekan Tasarımı

50

77

1

 

78

63

4975

Motorlu Araçlar Teknolojisi

50

61

1

 

62

64

4976

Muhasebe ve Finansman

50

97

1

 

98

65

1822

Müzik

50

432

3

 

435

66

4439

Okul Öncesi Oğrt

50

894

6

 

900

67

7106

Özel Eğitim

50

357

3

 

360

68

4979

Plastik T eknolojisi

50

2

1

 

3

69

2368

Psikoloji

50

1

1

 

2

70

7061

Ray.Si s.Tek/Ray.Si s.Elektrik-Elektronik

50

1

   

1

71

7062

Ray.Sis.Tek./Ray.Sis.İnşaat

50

1

   

1

72

7065

Ray.Sis.Tek./Ray.Sis.İşletme

50

1

   

1

73

7063

Ray. Sis.Tek./Ray. Sis.Makine

50

1

   

1

74

7103

Rehberlik

50

745

5

 

750

75

4883

Rusça

50

5

1

 

6

76

4901

Sağlık Bilgisi

50

4

1

 

5

77

7088

Sağlık/Acil Sağlık Hizmetleri

50

17

1

 

18

78

7090

Sağlık/Anestezi ve Reanimasyon

50

1

   

1

79

7073

Sağlık/Diş Protez

50

1

   

1

80

7074

Sağlık/Hemşirelik

50

18

1

 

19

81

7072

Sağlık/Ortopedik Protez-Ortez

50

1

   

1

82

7089

Sağlık/Sağlık Hizmetleri Sekreterliği.

50

2

1

 

3

83

7069

Sağlık/Tıbbi Laboratuvar

50

1

   

1

84

1959

Sanat Tarihi

50

1

   

1

85

7077

Sanat ve Tasarım/Dekoratif Sanatlar

50

2

1

 

3

86

7075

Sanat ve Tasarım/İç Mekan Dekorasyon

50

3

1

 

4

87

4996

Seramik ve Cam Teknolojisi

50

6

1

 

7

88

2403

Sınıf Öğretmenliği

50

1.315

7

 

1.322

89

2510

Sosyal Bilgiler

50

531

3

 

534

90

7079

Tarım Tek./Bahçe Peyzaj

50

1

   

1

91

7078

Tarım Tek./Bahçe ve Tarla Bitkileri

50

3

1

 

4

92

7080

Tarım Tek./Tarım Makineleri

50

1

   

1

93

2036

Tarih

50

302

2

 

304

94

7101

Tasarım Teknolojileri

50

1

1

 

2

95

4900

Teknoloji ve Tasarım

50

119

1

 

120

96

7081

Tekstil Tek./Tekstil

50

12

1

 

13

97

7084

Tekstil Tek./Tekstil Terbiye

50

1

   

1

98

7105

Tekstil Teknolojisi/Trikotaj

50

7

1

 

8

99

4988

Tesisat Teknolojisi ve İklimlendirme

50

13

1

 

14

100

1283

Türk Dili ve Edebiyatı

50

696

4

 

700

101

2143

Türkçe

50

904

6

 

910

102

7087

Uçak Bakım/Uçak Gövde-Motor

50

5

1

 

6

103

7086

Uçak Bakımı/Uçak Elektroniği

50

1

1

 

2

104

4991

Ulaştırma Hizmetleri

50

7

1

 

8

105

7107

Yaşayan Diller ve Lehçeler( Kurmançi)

50

7

1

 

8

106

7108

Yaşayan Diller ve Lehçeler( Zazaki)

50

2

   

2

107

7100

Yenilenebilir Enerji Teknolojileri

50

1

1

 

2

108

4992

Yiyecek İçecek Hizmetleri

50

28

1

 

29

GENEL TOPLAM

 

14.793

150

57

15.000

Son Düzenlenme Çarşamba, 28 Ocak 2015 13:18

Anayasa Mahkemesi, Sendikamızın Aldığı Karar Doğrultusunda Gerçekleştirilen ‘uyarı Grevi’ Eylemine Katılan Üyemizin Disiplin Cezasıyla Cezalandırılmasını ‘sendikal Hakkın İhlali’ Olarak Nitelendirdi

Eğitim Sen Merkez Yürütme Kurulu‘nun 6.3.2012 günlü karan ile 28 ve 29 Mart 2012 tarihlerinde tüm ülke çapında iki günlük "UYARI GREVİ" gerçekleştirilmesine karar vermiş, üyemiz Ertan RÜSTEM de bu karara uyarak belirtilen tarihlerde işe gitmemiştir.

Tarsus İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, eyleme katılan tüm sendika üyeleri hakkında disiplin soruşturması başlatmış, soruşturma sonucunda üyemiz uyarma cezası ile cezalandırılmıştır. Üyemizin söz konusu karara yapmış olduğu itiraz Mersin Valiliği`nce reddedilmiştir. Üyemiz, verilen disiplin cezasının iptali istemiyle İdare Mahkemesine iptal davası açmış, Mersin 1. İdare Mahkemesinin 25.12.2012 tarihli kararı ile dava reddedilmişti. Üyemiz idare mahkemesi kararına, Bölge İdare Mahkemesine başvurarak, itiraz etmişti. Adana Bölge İdare Mahkemesinin 8.5.2013 tarihli kararı ile idare mahkemesinin kararı onanmıştı. Üyemizin karar düzeltme istemi de Adana Bölge İdare Mahkemesinin 19.9.2013 tarihli karan ile reddedilmişti. Üyemiz bunun üzerine, sendikamızın Mersin avukatları aracılığıyla 19.11.2013 tarihinde Anayasa Mahkemesine bireysel başvuruda bulunmuştur. Anayasa Mahkemesi, 27 Ocak 2015 günlü (bugün) Resmi Gazetede yayımlanan 6.1.2015 gün ve Başvuru No: 2013/8517 sayılı kararla, ‘UYARI GREVİ` eylemine katılan üyemizin disiplin cezasıyla cezalandırılmasını ‘SENDİKAL HAKKIN İHLALİ` olarak nitelendirmiş, ihlalin sonuçlarının ortadan kaldırılması için yeniden yargılama yapmak üzere dosyanın idare mahkemesine gönderilmesine karar vermiştir.

Kararı görmek için tıklayınız.

Son Düzenlenme Çarşamba, 28 Ocak 2015 12:53