Dezavantajlı Çocukların Eğitim Yoluyla Toplumsal Entegrasyonu için Öğretmen Destek Programı

Öğretmen Destek Programı: Ülkelerini savaş, çatışma ya da başka nedenlerle terk etmek zorunda kalan milyonlarca çocuk evini, arkadaşlarını, okulunu, hayallerini, sevdiği ve alıştığı her şeyi ardında bırakarak dilini bilmediği farklı bir ülkede yaşamak zorunda kalmıştır. Mülteci, sığınmacı olmak, zor ve geleceği belirsiz bir yaşamı ifade eder. Göç öncesi, süreci ve sonrasında görülen travmaların yanı sıra mülteci çocuklar sığındıkları ülkede de birçok olumsuz faktörle karşılaşırlar. Türkiye’de Geçici Koruma rejimi altında bulunan okul cağındaki Suriyeli mülteci çocukların toplumsal entegrasyonlarına yönelik özellikle de okullarda maruz kaldıkları ayrımcılığın önüne geçmek ve birlikte yaşamanın temellerini okullarda atmak için, 2017 yılından beri yürütülen Online ve birebir Öğretmen Destek Programı ile;  ilk-orta-lise düzeyindeki devlet okullarında görev yapan ve sınıflarında/okullarında göçmen/mülteci öğrenciler bulunan sınıf öğretmenleri, branş öğretmenleri ve rehber öğretmenlerinin desteklenmesi amaçlanıyor. Öğretmen Destek Programının özellikle odaklandığı tematik alanlar şunlar: Göçmen ve mülteci çocukların eğitim hakkı, kapsayıcı eğitim ve ayrımcılığın önüne geçmek, anadili Türkçe olmayan öğrenciler için öğretim/öğrenme süreçlerinin planlanması, zor koşullarda öğretmenlik, travma yaşamış çocuklarla çalışma, demokratik ve katılımcı sınıf yönetimi, göçmen ve mülteci öğrencilerin kazanımlarının ölçülmesi.

Öğretmen Destek Programı

1.GÜN                        Açılış konuşmaları

 

1.Oturum:      Çok Dillilik, Çok Dilli, Çok Kültürlü Eğitim

                         Atölye (3 farklı atölye)

                         Galeri (Sonuçları sunmak)

                         ÖĞLE ARASI

 2. Oturum: Göçmen ve Mülteci Çocukların Eğitim Hakkı, Öğrenciler için Kapsayıcı

                       Öğretimi Mümkün Kılmak

                      Atölye (3 farklı atölye)

                     Galeri (Sonuçları sunmak)

 

Performans:   İletişim Zorlukları ve Çatışma Çözümü

2.GÜN

                       

  1. Oturum: Katılımcı ve Demokratik Sınıf Yönetimi

       Atölye (3 farklı atölye)

 

      Galeri (Sonuçları sunmak)

 

        ÖĞLE ARASI

                  

  1. Oturum: Zor Koşullarda Öğretmenlik, Travma Yaşamış Çocuklarla Çalışma

Atölye (3 farklı atölye)

Galeri (Sonuçları sunmak)

Kapanış